Waar duiden deze symptomen op?

Duizeligheid, bleek worden en snel heen-en-weer bewegende ogen. Weet iemand wat dat kan zijn?

Toegevoegd na 24 minuten:
Het is geen bloedarmoede (Er is al bloedgeprikt) en ik raak ook niet bewusteloos zoals bij epilepsie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Als de symptomen die je hier beschrijft op een mens van toepassing zijn, zou ik zeggen..., een of andere vorm van een epileptische aanval.

Maar ja , welke zekerheid is hier geboden ...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het bloedarmoede dan moet je iets eten waar ijzer in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het nystagmus. Om dat zeker te weten is consultatie bij een arts noodzakelijk!

Nystagmus kan horizontaal, verticaal, rotatoir of antirotatoir optreden. Deze oogbeweging duidt in de geneeskunde meestal op een aandoening van het evenwichtsorgaan.

De patiënten zijn in dat geval zonder uitzondering duizelig.
Oorzaken kunnen onder andere zijn: oorontsteking, Ziekte van Ménière, doorbloedingsstoornissen, gebruik van ototoxische geneesmiddelen, overmatig alcohol- of tabaksgebruik enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga binnenkort al naar de neuroloog maar ik wil zelf gewoon al wat 'onderzoek' doen, ik kwam ook al uit bij Nystagmus en daarbij stond dat de ogen snel de ene kant op gaan en langzaam de andere kant en dat is niet het geval. Nog wel een + voor de moeite.
Wellicht een paniekaanval?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit soms als ik erg moe ben, net alsof er in m'n oogspieren zoiets gebeurt als ik soms ook in een vinger heb bijvoorbeeld, trillingen.
Dus misschien is het een soort spier'stuipje' (niets te maken met epilepsie).