Hoe kun je het beste omgaan met Atrose?

Voedingsmiddelen die je misschien het beste kan eten of juist niet. Iets wat helpt beter om te gaan met deze aandoening en de pijn misschien zelfs een beetje te verlichten. Ik heb het niet over grote ingrepen zoals vervangen door kunstgewrichten. Iemand tips of andere soort weetjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Zorgen dat je in beweging blijft door te bv te gaan zwemmen. en minder gezond maar wel tegen de pijn medicinale wiet gebruiken

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat hoef je niet persee te roken, je kan het ook door een soort verdamping uit een plastic zakje inademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezond eten en blijven bewegen. Niet voorbij je pijngrens gaan.
In de onderstaande link een homeopatisch middel wat je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen zijn alle bewegingsvormen goed waarin veelzijdig wordt bewogen. Goede activiteiten zijn bijvoorbeeld wandelen, fietsen en zwemmen, maar ook bijvoorbeeld tai-chi en fitness zijn goede bewegingsvormen

Sporten die minder geschikt zijn, zijn bvb volleybal, tennis en badminton. Vooral de onverwachte bewegingen en het springen geven een te zware belasting voor de gewrichten.

Verdere tips bij Artrose:
Vermijd overgewicht, hoe moeilijk dit ook is, extra gewicht is een extra belasting.
Vermijd m.n. bij knie en heupklachten zware belasting als traplopen, hurken en knielen.
Draag gemakkelijke schoenen die uw voeten voldoende steun geven, evt. met dikke schokdempende zolen.
Verander regelmatig van houding.
Vermijd een lange autorit, neem regelmatig uw pauze en loop dan een stukje.

Kruiden die misschien kunnen helpen bij pijn:
Capsaïcine, een extract van de cayennepeper, kan allerlei vormen van chronische pijn verlichten als dit regelmatig op de huid wordt aangebracht. In een onderzoek bij chronische rugpijn gaf een capsaïcinepleister significant betere resultaten dan een placebo.

Duivelsklauw (Harpagophytum procumbens) kan helpen bij artritis en lagerugpijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog vergeten: Voeding die artrose kan verergeren is o.a.: cafeïne, tomaten, aardappelen, paprika’s en aubergines. Ook de eiwitten in zuivelproducten zijn riskant.