pijn/jeuk op hoofd

Ik heb 2 plekken op mijn hoofd die erg pijnlijk zijn. Als ik eraan zit is het erg gevoelig en als ik zachtjes aan mijn haar trek op die plek is het erg pijnlijk. Afentoe jeukt het ook. Enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Het kan een vorm van eczeem zijn. Voor de zekerheid even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ou gordelroos kunnen zijn, maar als je het zeker wilt weten moet je uiteraard naar de huisarts.

http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1588/gordelroos
12 jaar geleden
Ligt eraan of je je hoofd gestoten hebt? Of misschien 2 muggenbulten? Of een ontstoken haarwortel. Het kan van alles zijn. Je kan een vriend /ouder of andere bekende even laten kijken, als het nu een haarwortel is, dan gewoon die haar eruit trekken en gaat het vanzelf over. Als het over 2 dagen niet minder is, gewoon ff naar laten kijken bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook !! Ik heb ook opgedroogd bloed soms op mijn hoofd zitten. Vooral aan de achterkant van mijn hoofd heb ik die gevoelige plekken. Ben naar de huisaets gegaan, zij gaf mij een medicatie maar dat heeft niet geholpen. Ik gebruik nu een shampoo dat ph neutraal is. Heb er wat minder last van nu, maar het is nog steeds niet over...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen eczeem, maar dan zou je ook een schilferige hoofdhuid moeten hebben.
Het beste kan je er eens mee naar de huisarts of dermatoloog gaan.