Oorlel schoonmaken

Ik heb ongeveer anderhalf jaar aan beide kanten een oorbel gehad. Nu heb ik alweer anderhalf jaar geen oorbel. Ik ben inmiddels 19 jaar en ben een jongen.

Nu is het probleem dat als ik over het gaatje waar mijn oorbel zat met mijn er over heen ga, er een vieze geur op mijn vinger blijft hangen.
Mijn gaatjes zijn nog niet dicht.

Ik wil weten hoe ik het gaatje het beste kan schoonmaken dat die geur niet meer terugkomt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

maak de gaatjes schoon met sterilon, dat ontsmet en is pijnloos op de gaatjes. De geur zal na het ontsmetten weg zijn.

Toegevoegd na 28 seconden:
sterilon zit in een klein flesje wat je op de gaatjes druppelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gaatjes gaan nooit meer echt dicht. Ik draag al 30 jaar geen oorbellen meer, maar de gaatjes zijn er nog.
Af en toe "vult" zon gaatje zich met talg. Als je dit eruit drukt zie je een wit "wormpje". Dit ruikt inderdaad niet echt lekker.
Je kunt je oorlel schoonmaken met een watje met bv wat aftershave, en de gaatjes "leegdrukken".
Maar helaas is er geen afdoende oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me niet geweldig om met aftershave te doen, dat prikt, terwijl sterilon juist bedoelt is om te ontsmetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch geen ontsteking? De alcohol in afstershave ontsmet ook, en ruikt nog lekker ook!
je kunt ook gewoon je oorlel schoonmaken door een beetje zeep op je vinger te doen en dat op je oorlel wrijven, zo hoef je geen dure dingen te kopen en is je oor ook niet vies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Octinisept is een heel goed middeltje. Dat gebruik je ook bij het schoonmaken van de huid rond om een piercing. Het is dus in ieder geval verkrijgbaar bij een tattoo en piercingshop, en je kunt ook heel goed Unicura en Sebamed gebruiken. Dat zijn zeepvrije douche producten die gewoon bij de Etos en het Kruidvat in de schappen liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo,
probeer eens te deppen met een wattenstaafje, gedrenkt in een beetje alcohol.