Is plotselinge gewichtverlies in lange tijd wel normaal ??!

sinds 7 of 8 jaar geleden ben ik zo acht kilo kwijtgeraakt vanzelf dus, in iedere jaar of twee ± een kilo kwijt ben, opzich vind ik het prima zo ik weegde toen 48 en nu ben ik 40 kilo en ik ben maar een meter 158,, maar verder heb ik geen echte andere klachten alleen wat vaker verlies ik mijn eetlust en voel ik me zo misselijk en wil kotsen maar dat gebeurt niet echt alleen misselijkheid voel ik het vaak en soms krijg ik ook blauwe plekken vanzelf en dat heb ik sids jaren jaren lang... is dat normaal of kan het wijzen naar een gezondheidsprobleem? ik heb al eerder bloedonderzoek gedaan en was alles positief, maar ik vraag me af of er ook ziektes zijn die in zo lange periode nog niets duidelijks maken kan dat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt voor de hand dat als je structureel, gedurende jaren, te weinig eet je lichaam langzaam maar zeker steeds dunner wordt. Dat is natuurlijk geen goede zaak. Want, wanneer stopt dat proces van afvallen...? Probeer gewoon, goed en gezond te eten, liefst meerdere keren op een dag. Dat is echt heel erg belangrijk! De misselijkheid kan duiden op overmatige stress, te weinig ontspanning. Probeer in ieder geval op de momenten van ontbijt, lunch en diner te pauzeren en afstand te nemen van alle dagelijkse beslommeringen / problemen. Zodat de ontspanning opkomt en je maag zich 'opent'! Zorg goed voor jezelf, succes!

Antwoorden (4)

Inderdaad, als je één of twee kilo per jaar kwijt raakt is dat niet zo erg. Maar wat jij hebt vind ik zelf ook wel vreemd. Ik heb ook een tijd gehad dat ik echt misselijk werd van eten en dat ik dan wel kon kotsen en zo. Maar dat was omdat ik te laat op stond voor ontbijt. Ik had dan geen tijd om te ontbijten terwijl dat juist zo belangrijk is voor de mens. Ontbijt zorgt voor je energie die je overdag hard nodig hebt. Ik ben geen expert hoor, maar ik zou het hartstikke logisch vinden als iemand tegen me zei dat je zonder energie sneller zou kunnen afvallen. Ontbijt je wel goed? Want als je dat niet doet, denk ik dat je jezelf door je misselijke gevoel heen moet zetten en dat moet gaan doen. Ik ontbeet op een gegeven moment weer en het ging meteen stukken beter.
Mijn aanrader: Goed ontbijten. Veel vezels en vitaminen. Dat doet je vast goed =) En gezond blijven eten. Dat kan ook misschien wel helpen tegen die misselijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je zorgen maakt over je gezondheid kun je dat het best met je huisarts bespreken. Als hij/zij je niet verder wil of kan helpen kun je altijd nog vragen naar een doorverwijzing voor een dietiste om verder afvallen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het eens met je huisarts bespreken.
Het kan misschien hormonaal zijn, hangt van je leeftijd af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloedonderzoek werpt eigenlijk haast geen vruchten af bij vage klachten. Ze prikken maar op een paar dingen die aan de oppervlakte liggen. Onderstaande link is informatie over el. acupunctuur. Met dit apparaat wordt je zonder enige pijn doorgemeten. Elk orgaan heeft een eigen frequentie van trillen, en als er iets aan mankeert dan komt het zonder twijfel bovendrijven. Als ik zo een inschatting mag maken moet je vooral vragen om bijnierschors /schildklier / hypofyse controle.