Hallo Astrea

Met het SI gewricht bedoelen ze de verbinding tussen het heiligbeen en het bekken.
het kan hele vervelende klachten geven als je er last
van hebt, je hebt dan meestal pijn onderin de rug meestal in een kant en straalt uit tot in de bil, ook kan er pijn zijn in de lies. Als u last heeft van het SI gewricht raad ik u aan om eens naar een ''kraker'' te gaan.

succes mvg Joris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zijn de sacro-iliacaalgewrichten, ook wel heiligbeengewrichten genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sacro-iliacaalgewrichten (SI-gewrichten), ook wel heiligbeengewrichten genoemd, vormen de verbinding tussen het heiligbeen en het bekken en daarmee tussen de rug en de benen. Ze bevinden zich onderin de rug, aan weerszijden van de wervelkolom. De gewrichten kunnen maar weinig bewegen, zodat rug en bekken vrij stevig met elkaar vetbonden zijn. SI-gewrichten kunnen overbelast of ontstoken zijn, dat kan pijn geven onderin de rug dat kan uitstralen naar de benen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Sl-gewricht zit laag in de rug tussen het heiligbeen en het bekken. Soms kan een S-L lease ontstaan door chronische overbelasting van de pols zoals wel eens gezien wordt bij bijvoorbeeld een stratenmaker.De pijn straalt soms uit naar de flank, de bil, de lies of het bovenbeen. De behandeling bestaat uit het behandelen van de zenuwen die naar het gewricht lopen (een SI-denervatie). Bij een SI-denervatie wordt het sensibele gedeelte (= gevoels gedeelte) van de zenuw met stroom of warmte behandeld.