Allergische reactie op bladluizen mogelijk? ik zat onder een boom waar best veel bladluizen uit viele. Nu heb ik op mn handen donkerrode vlekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is natuurlijk veel meer. Je zit op de grond, met gras of andere natuurlijke zaken. Die boom zelf kan misschien in bloei staan, of zijn zaden losgelaten hebben (op de grond)... enz... enz...

Het beste antwoord

Ik denk het niet. Bladluizen scheiden honingdauw af een zoete stroperige nectar. Dit bevat vooral suikers.

Je zou dan een honingdauw allergie hebben (bestaat dat wel?) of niet tegen de sappen kunnen van de planten van die boom. Je kunt dat testen door wat blaadjes in je handen fijn te wrijven. Als je huid rood wordt weet je dat je niet tegen die plantsappen kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mensen zijn allergisch voor de gekste dingen dus in theorie is het mogelijk.

Ik denk echter dat er toch iets van die boom ook naar beneden viel want bladluizen laten zich in de regel niet "zomaar" naar beneden vallen. Ik denk dat er bijv bloemdelen/blaadjes naar beneden vallen waardoor zij ook vielen en dan is de kans groot dat je reactie op die bloemen of bijv het stuifmeel was.

En weet je HEEL zeker dat het bladluizen waren, wij hebben hier wel eens last van kleine rupsen (processierups) die in slierten uit de bomen vallen en daarvan is bekend dat het heftige reacties op de huid geeft, maar die zijn wel groter dan bladluizen