een goede oefening voor bovenarmen is:
ga met je rug naar iets stevigs staan dat zo hoog is als een stoel of bijv een badrand.

Zet daar je handen (achter je dus) op en laat je dan voorzichtig door je benen zakken en duw je weer op.

Dit traint weinig gebruikte spieren aan de onderkant van je armen.

Het is een soort opdrukken dus maar wel andersom

Wel rustig en voorzichtig doen en liever 20x een klein stukje dan 2x heel ver.

Goed is 3 x een set van 15x bijv
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Klinkt als vermoeidheid.

Het kan zijn dat je juist te weinig spieren hebt om hetgeen je moet doen goed op te kunnen vangen.
Dan moet je meer spieren trainen door gerichte oefeningen met dumbells o.i.d.

Het kan zijn dat je te veel spieren traint en dat ze dan vermoeid gaan aanvoelen.
Het kan zijn dat je te veel achter de PC zit en het een vorm van RSI is.
Het kunneneen vorm "tennisarmen" zijn. Heb ik wel eens gehad: zwaar en pijnlijk vermoeid gevoel in beide bovenarmen. Kwam in mijn geval van het breien.
En dat te gespannen, denk ik.
Maar dat kan ook van andere activiteiten komen.

Het kan een uitingsvorm van stress zijn.
Te veel op je schouders genomen?
Iets te gespannen?

Dus de oefeningen die verbetering moeten brengen zullen afhankelijk zijn van de oorzaak van je zware armen.