Ik heb nu erg last van maagzuren, waardoor het lijkt alsof ik moet overgeven! ik heb 5 uur geleden 2 biertjes gehad

Het eerste waar ik aan dacht is een rennie ofzo, maar die heb ik niet! Wat is een goede optie nu? Want dit is echtt niet prettig!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je al wat gegeten? Ik heb dat ook regelmatig... Een droge bruine boterham eten geeft je maag wat gezonds te doen en dat scheelt vaak een slok op een borrel.

Veel water drinken is niet goed, zeker geen thee of koffie en al helemaal geen cola of zo. (En zéker geen alcohol :))

Een ommetje maken, gewoon even frisse lucht en wat beweging, ook voor je organen, kan ook goed helpen. Plus het is prachtweer dus wat let je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paar slokjes cola helpt juist vaak prima tegen maagzuur hoor;) Bij mij een stuk beter dan bv melk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmz... Het is heftig spul hoor die cola, brengt hoe dan ook je maag van streek. Maar als het jou helpt, dan ach... Prima toch! :D Ik zou 't alleen niet aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, van cola krijgen vaak mensen een opgeblazen gevoel. Van melk zou dat ook kunnen, maar dat verschilt per mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk helpt mij trouwens ook absoluut niet! Melk is ook eigenlijk zwaar voor je lichaam om te verwerken, dat hebben we helemaal niet nodig volgens mij, kalk genoeg in normale voeding, en verder? (Maar 't is wel lekker! :) Maar als ik een keer maagzuur heb moet ik 't ook niet drinken.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik nou, het verschilt per mens! Haha. Rennie is eigelijk ook niet goed na langdurig gebruik.. Verminderd bepaalde opnames van vitamines. Verder is vanillievla wel lekker, en lekker dik ook. Dus dat wil bij mij beter werken tegen de vieze smaak enz. ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola is wel heftig ja, maar melk ook zoals je zelf zegt! Cola is geen wondermiddel, maar wel de moeite waard om te proberen. Het is wel erg zuur, maar dat is je maagsap ook, dit kan daarom goed werken, maar dit hoeft zeker niet altijd zo te zijn!

Andere antwoorden (7)

Kaas kan de maag neutraliseren. Het is basisch.. Probeer het eens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk kan ook helpen, vaak prettiger om 's avonds te drinken. En neem als je dat in de koelkast heb staan een kommetje vanillievla. En verder helpt uit eigen ervaring wel om op je linkerzij te liggen. Raar genoeg hielp dat bij mij..
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook gaan overgeven. Waarschijnlijk zal je je dan beter voelen.

Anders kan je iets doen om de aandacht af te leiden. Want de STRESS die je nu ervaart verergert de zaak natuurlijk en zit je in een vicieuze cirkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yoghurt dat helpt of een schepje suiker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pepermuntje of muntthee helpen bij maagzuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen misselijkheid helpt witbrood en cola.... het klinkt heel raar, maar zoute chips helpt ook. Tegen maagzuur helpt vanillevla, rennie of een stukje witkrijt eten.
Melk helpt wel, maar niet zo lang....het zuur komt dan weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaviscon vloeibaar kan hellpen