wat te doen bij maagpijnaanvallen die niet lijken te komen door maagzuur?

de hele molen van de medici al doorlopen.
pillen camera ect. er is geen oorzaak gevonden voor mijn maagpijn aanvallen. ik kan niet zitten en liggen op zo'n moment. ze hebben zelfs al een keer naar mijn hart gekeken omdat ze het raar en eng vonden.
het gebeurt meestal als ik slaap, dan word ik ineens wakker met extreme pijn. kan niet zitten liggen lopen ect, ik ben aan het kronkelen van de pijn tot het weg is.. heeft iemand nog een idee of tip.

Toegevoegd na 40 seconden:
aanvallen varieren van minuten tot uren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar moest meteen aan maagkramp denken. (Dit is de eerste die ik op Google tegenkwam: http://www.vsmschussler.nl/klacht-maagkramp). Heeft het misschien toch iets met onbewuste (psychische) spanning te maken of met eten of drinken? Zelf werd ik een halfjaar lang bijna elke nacht omstreeks half 5 wakker met enorme krampen tussen mijn schouderbladen. Hoewel ik niet veel koffie dronk (en 's avonds helemaal niet) suggereerde mijn huisarts dat het weleens door cafeïne veroorzaakt zou kunnen worden. Vanaf het moment dat ik cafeïnevrije koffie ging drinken, was het probleem weg. Zoiets simpels zou het in jouw geval wellicht ook kunnen zijn.

Het beste antwoord

Houd eens een dagboek bij van alle dingen die je eet, drinkt, andere pijntjes, spanningen. Bij mij komt de maagpijn van een overgevoeligheid van allerlei soorten thee. Na een tijdje tast dat mijn maagslijmvlies aan en kan ik een tijd lang geen thee, koffie, kruiden e.d. meer verdragen. Drankjes als Activia, ProViact en de standaard maagmedicatie helpen iets, maar niet voldoende. Spanning verergert, maar dat is niet zo vreemd want dat trekt naar je zwakke plek toe....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan misschien raar klinken, maar heeft de huisarts al eens in de richting van galstenen gedacht?
Ik heb ooit iemand gekend met dezelfde maagklachten en bij nader onderzoek bleek het om galstenen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee mijn galblaas bleek deels oorzaak en is vorig jaar verwijdert.