last van de knie na sport.

Ik heb al zeker 5 jaar last van dit probleem. Na het voetballen heb ik altijd last van me knie, soms al tijdens het voetballen. Het is een kramp achtige pijn, ook heb ik al meermaals gehad dat mijn knie uit de kom is gegaan en meteen weer terug schoot (weet niet zeker of die daadwerkelijk uit de kom ging) het voelde zo aan. Weet niet of dit erfelijk is maar mijn vader had een keer ze muniscis gescheurd, misschien is dus de zwakke muniscis erfelijk? Ik ben inmiddels al uitgegroeid, dus groeipijn zal het niet zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb ook zo'n soort probleem. Je knie schiet op slot en weer terug. Dat heb ik zo'n 3x per dag. Bij mij begon het met 1x per week. Ik zou maar snel naar de dokter gaan want nu kunnen ze er nog wat aan doen. Ik moet een operatie over 1 maand. En dan mag je 1 jaar niet meer voetballen. Een gescheurde meniscus is niet erfelijk. Maar ga maar snel naar de dokter voor het erger wordt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies dat heb ik ook, ik heb er alleen weinig last meer van dat die op slot schiet! Ik werk 40 uur per week waarbij ik heel veel trap loop, hierbij heb ik nergens last van. Voetballen doe ik met een knieband zodra ik dat niet doe krijg ik last.
Is niet erfelijk!
Ik denk dat je kniebanden te slap zijn, of je pees is ontstoken is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of meniscus erfelijk is, dat weet ik niet. Maar je klachten wijzen alleszins in de richting van de beruchte 'voetbalknie'.

Een voetbalknie is een scheur in de binnen- of buitenmeniscus.
Wanneer een deel van de kapotte meniscus los schiet dan kan dit deel klem raken tussen het gewrichtsoppervlak van het bovenbeen en het gewrichtsoppervlak van het onderbeen. De knie kan dan niet meer gestrekt worden.

Dit noemt men een slotverschijnsel van de knie. Veelal kan dit slotverschijnsel weer worden opgeheven door wat met de knie te draaien waardoor het kapotte deel weer naar zijn oorspronkelijke plaats terugschiet.