Kan een maagpoliep je bloedwaarde beinvloeden?

Extreme vermoeidheid,doordat de bloedwaarde te laag is,nu maagpoliep ontdekt,heeft dit iets met elkaar te maken?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wleke bloedwaarde is te laag? Hb?

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat een maagpoliep je bloedwaarde kan beinvloeden. De twee hebben in principe niets met mekaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine B12 opname stoornis wellicht?

Toegevoegd na 1 minuut:
In een bepaald deel van de maag wordt een intrinsieke factor gemaakt die nodig is voor de opname in de darm van vitamine B12. Als daar een probleem is, de poliep op die plaats zit, misschien dat de intrinsieke factor onvoldoende aangemaakt wordt?

Toegevoegd na 9 minuten:
Een tekort aan vitB12 kan bloedarmoede geven en zenuwbeschadigingen. Het is dan nodig snel injecties met vitB12 te krijgen.

Toegevoegd na 2 uur:
Zie de tweede link hieronder, daar wordt inderdaad ook over een mogelijke bloedarmoede door vitB12 tekort gesproken.

Ik zou zeggen: een goede vraag voor je arts dus.