Ik heb een kapotte blaar op mijn hiel wat erg pijnlijk is met lopen, hoe kan ik ervoor zorgen dat het wondje snel geneest??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Er overheen plassen, heel vies maar werkt supergoed! Was het daarna natuurlijk wel weer af! Doe het wel voordat je naar bed gaat, dat is het handigst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tijdens het lopen een pleister erop doen maar zodra je je schoenen uit doet moet je de pleister eraf halen,dan droogt ie uit en komt er een korstje op en istie zo weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst goed ontsmetten bij een open blaar.
Dan Compeed er op of nog beter Second Skin.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoals Compeed kan je Second Skin rustig laten zitten totdat de blaar genezen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer calendulan op.. dat werkt! geneest de wond sneller. Oja in speeksel zit ook een enzym dat wonden sneller genezen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een blarenpleister Die kan je heel de dag opdoen dan haal je hem er 's avonds weer af en doe je de volgende dag een nieuwe op tot het over is het helpt goed en blijft beter zitten en zit lekkerder dan een pleister maar als je geen zin hebt om ze te kopen als je ze niet hebt kan je die natuurlijk ook opdoen maar ik zou het toch maar even snel halen want de pijn is ook weg en de blaar gaat snel weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik knip meestal een strook van plakkend gaas er over heen. Dat is gaas, waarmee je ook een hydrofielgaasje kan bevestigen.
Alleen plak ik het dan zonder extra gaasje, dus alleen de tape.
Dit verlicht meteen de pijn en door de gaatjes in de tape, ademt het wondje ook goed. Na 2 of 3 dagen kun je het indien nodig vervangen, of eraf laten.