Hoge bloeddruk kan ook erfelijk zijn of je kan het ook hebben zonder aanwijsbare reden. Dan ben je verplicht om de medicatie heel je verdere leven te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is afhankelijk van de oorzaak van je hoge bloeddruk. Als deze veroorzaakt wordt door overgewicht en een stressvolle baan, kan het best wel zijn dat je door het aanpakken daarvan opeens minder of geen bloeddruk medicijnen meer nodig hebt.
In het algemeen kan je stellen dat veranderen van je leefwijze kan leiden tot minder (of meer!!) medicatie voor hoge bloeddruk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord, plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen overgewicht en sta ook niet onder stress.
Toen ik een stressvolle baan had had ik last van hoge bloeddruk. Toen ik van baan veranderde en voor mijzelf begon daalde mijn bloeddruk en dus ook mijn stress. Sindsdien gebruik ik geen hoge bloeddruk tabletten meer.
Het hoeft dus niet voor je verdere leven te zijn, maar dan moet je natuurlijk wel de oorzaak weten van de hoge bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laatst stond in de krant dat TaiChi erg goed is om de bloeddruk perfect te krijgen en te houden. Ik kan dat be-amen.
Als je niet afhankelijk wilt zijn van medicijnen dan zul je er zelf aan moeten werken. Er zijn vaak genoeg methoden en middelen uit de natuur die je daarbij kunnen ondersteunen. Maar de wil zal je wel moeten hebben.

Ik heb het artikel er even bijgezocht:
www.telegraaf.nl/vrouw/gezond_leven/9636784/__Gezond_leven_door_Tai_Chi__.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat wil wel geloven. Ik heb ook al met succes mijn cholesterolgehalte omlaag gekregen zonder medicijnen. Maar de dokter zei dat het ook aan mijn nieren lag. Met medicijnen is de bloeddruk nu zoals bij een jonge meid, terwijl ik dat lang niet meer ben, maar toch houdt hij vol dat ik door moet gaan met innemen. Ik snap dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk moet je luisteren naar je dokter, want je lichaam is er nog niet klaar voor om het zelf op te pakken. Die medicijnen ondersteunen je erbij.
Maar ik ben ervan overtuigt dat als je goed gaat sporten en eventueel met TaiChi, QiGong, Yoga, Pilatus, of iets anders aan de slag gaat. Dat je met een paar jaar die medicijnen niet meer nodig hebt. En je huisarts dit ook zal zien aan je lichaam en conditie.
Een paar jaar is natuurlijk veel beter als een leven lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Toniaatje: je dokter houdt vol dat je de medicijnen moet blijven nemen, omdat anders je bloeddruk weer zal stijgen.
Ik heb het allemaal meegemaakt. Ik heb jaren gesport, veel afgevallen, alles. Bij mij is het gewoon erfelijk, niets aan te doen. Ik neem nu al 25 jaar die medicatie. En ik denk vaak, wat zou er gebeurt zijn als ik niet naar mijn arts had geluisterd en die pilletjes niét had genomen? Dan had ik waarschijnlijk nu een of andere hart en vaatziekte....