Ik heb dystrofie in onderbeen slik veel pijnstillers ook morfine maar de pijn is zo erg dat ik niet weet hoe daar mee om te gaan, weet iemand wat tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ga naar de (huis)arts en vraag meer/andere pijnstillers, als dat niet kan helpt masseren misschien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort dystrofie heb je? Ik had toen ik klein was post traumatische dystrofie in m'n linkervoet en laatst in m'n linkerhand, om door de pijn heen te komen heb ik revalidatie gekregen, hierbij moest ik door de pijn heen het bewegen en oefeningen doen, zeer pijnlijk, maar ik denk dat hierdoor de long term pijn lager is geworden.. Verder slikte ik lyrica en andere medicijnen, maar dit kun je het beste met je revalidatie arts bespreken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik snap precies wat je bedoelt met dat de steun van mensen om je heen niet is wat je wilt.. Dat ze maar denken dat het eens over moet zijn.. Uiteindelijk heb ik geluk gehad met dat ik nog vrij jong was de eerste keer toen ik het kreeg, maar inderdaad, de pijn is nooit echt volledig weg, maar ik heb het uiteindelijk geaccepteerd.. Maar het is zo anders per persoon, je moet vooral naar jezelf luisteren. Op een gegeven moment had ik zelf genoeg van alle medicatie, en nu slik ik alleen af en toe pijnstillers, maar dit is vooral voor m'n andere lichamelijke klachten (whiplash). Maar je zou eventueel andere alternatieve geneeswijzes kunnen proberen, accupunctuur etc? Misschien helpt het tegen de pijn? Maar vooral niet jezelf vergelijken met anderen, daar word je alleen ontmoedigt van, iedereen geneest op zijn/haar manier. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens, heeft de revalidatie centrum bij jou in de buurt niet en pijn management cursus? Zo leer je ook andere manieren om met je pijn om te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de acceptatie heeft lang geduurd, maar wat mij helpt is dat ik een duidelijk doel voor ogen heb, ik wil een ecoloog worden, en dit is gewoon niet mogelijk als ik mijn pijn de baas laat zijn.. Ook alle revalidatie en fysiotherapie heeft enorm geholpen. Maar dit hoeft niet bij jou het geval te zijn.. Praat met je huisartsen, doktoren etc, en als zij geen interesse tonen dan moet je op zoek naar andere artsen die jou wel willen helpen. En ik heb nog steeds mensen om mij heen die het niet snappen, maar zulke mensen negeer ik, die zijn de zorgen gewoon niet waard.
Ik heb in het verleden na een operatie zon ongelofelijke pijn gehad en kreeg toen tramadol. Ik weet niet in wat voor samenstelling jij je morfine hebt gekregen. Maar de tramadol hielp mij binnen een half uur van een ongelofelijke pijn af.

Maar ik denk als je deze medicijn vaak neemt dat het dan waarschijnlijk minder zal helpen.

Ik ben niet thuis in medicijnen, maar dit is wat ik een keer heb gebruikt bij heel erg hevige pijn en het hielp als een trein. Het was een groot tablet weet ik nog die je in een glas water moest laten bruisen en dan opdrinken. Het proefde naar citroen.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleurentherapie werkt bij mijn schoonzusje heel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emotional Freedom Techniques Waarmee ongelooflijke emotionele verlichting leidt tot diepgaande lichamelijke genezing. -- Door artsen bevestigd -
!! Is toepasbaar op al e problemen, zoals.… …Pijnvermindering
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de veronderstelling dat de dystrofie chronisch is worden ondermeer de volgende pijnbehandelingen toegepast:

TENS: transcutane elektrische neuro stimulatie
Hierbij vindt via elektroden die op de huid zijn geplakt, stimulatie van zenuwen plaats door afgifte van elektrische stroompjes uit een klein apparaatje. De patiënt kan dit zelf bedienen en het op een hoge of lagere frekwentie zetten alnaar de behoefte aan pijndemping.

Sympathicusblokkade
Hierbij worden pijnsignalen naar de hersenen onderbroken. Voor behandeling van pijn in de arm/hand vindt blokkade van het ganglion stallatum (een stervormig zenuwknopje, gelegen bij de zevende nekwervel in de hals) plaats. Bij behandeling van pijn in het been vindt lumbale (onder in de rug op de hoogte van de lendewervels) sympathicus blokkade plaats.
Afhankelijk van de ervaring bij een proefblokade, wordt al dan niet overgegaan tot een blokkade. De prikkeloverdracht kan door een injectie met een lokaal anestheticum worden stilgelegd waardoor tijdelijk de zenuw wordt geblokkeerd. Bij een blokkade wordt de zenuw met een naald opgewarmd, waardoor deze minder pijnprikkels doorgeeft. De behandeling zorgt voor een betere doorbloeding en vermindering van pijn.

ESES: epidurale spinale elektro stimulatie
Bij ernstige pijn waarop andere behandelingen geen effect hebben gehad, kan Epidurale Spinale Elektro Stimulatie (ESES) worden gegeven. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat ESES een waardevolle behandeling is bij ernstige chronische pijn. Een elektrode wordt via een ruggenprik langs het ruggenmerg geplaatst. De elektrode wordt aangesloten op een pacemaker die regelmatig pulsen afgeeft. Als de patiënt goed reageert op een proef, worden de elektrode en de pacemaker onderhuids geïmplanteerd.

Epidurale en spinale pijnmedicatie met infuus
In de directe nabijheid van het ruggenmerg wordt een katheter (een dun slangetje) geplaatst in de epidurale of spinale ruimte. Via een pompje kunnen medicijnen worden toegediend.

Lees meer: