Bestaat een zweetprobleem ?

Als ik een klein rondje heb gedaan met de hond dan begin ik al met transpireren,de straaltjes zweet lopen dan over mijn gezicht en ik ben overal klam,zelfs mijn kuiten dus dat mijn spijkerbroek blijft plakken aan mn benen...
Ik vind dit zo irritant en wil hier vanaf !
Ik ben een vrouw van 29 jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Herkenbaar, heb ik ook. Het enige dat helpt, hoe gek het ook klinkt is ijkoud water drinken. Neem straks zelf bijvoorbeeld ook ff wat mee op de vrijmarkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is uit eigen ervaring he, bij mij helpt het erg goed moet ik zeggen. Niet dat ik niet meer zweet, maar het gutst nou ook niet meer a la Barney(de darter) van me voorhoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor, dit noemen ze overmatige transpiratie en dat is erg vervelend en lastig. Het wordt ook Hyperhidrosis genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op onderstaand link vind je meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan veroorzaakt worden door o.a. angst,diabetes,menopauze,laag bloedsuikerniveau . Wat je niet moet doen is , je laten opereren en de zweetklieren weg laten hale.( iontophoresis) , of de zenuwen laten blokkeren die de signalen geven. Beide manieren zijn erg gevaarlijk ! Draag stoffen van natuurlijke oorsprong . Probeer het 'ns met je inspuiten met 'n oplossiong van 10% appelazijn in water . Begin onder je armen . Je ruikt 'n kwartier naar azijn ,en daarna weer "als nieuw" . Dep dan wat talcpoeder onder je armen . Ben je tijdens het wandelen met de hond , bang dat hij aangevallen wordt of zelf aanvalt ? Je kan via "berichten" boven aan deze pagina rechtstreeks contact met mij opnemen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn heel gevoel voor zweetproblemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je het met vlagen hebt, doet het me denken aan zweten als je in de overgang bent.
Ik lees in de reacties bovenaan dat je Zoladex hebt moeten gebruiken. Misschien hebben je klachten daar nog steeds mee te maken. Tenslotte is het een medicijn dat de productie van oestrogenen doet afnemen. Het kan dan wel een tijd geleden zijn, maar misschien is je lichaam nog niet helemaal terug in balans.
Praat er eens over met je huisarts, misschien is er een oplossing voor.