Jeuk op been

Ik heb sinds vorig jaar zomer af en toe echt heel jeukende benen als ik krab zie je witte doorzichtige bultjes. Het kan niet van een wasmiddel zijn of bodylotion opeens is het er weet iemand wat dit is en wat tegen de jeuk helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Daar kan de dokter je waarschijnlijk prima mee helpen, die kan er dan wat tegen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kunnen galbultjes zijn. Je kan ze krijgen van de warmte.
Je kan er mentholpoeder op doen om de jeuk te verminderen, of een nat washandje.
Als je twijfels blijft houden kan je toch best de huisarts contacteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warmtebultjes zijn géén galbulten Siska. Miliaria, ook wel warmte-bultjes genoemd, is een jeukende huiduitslag met blaasje en pukkels, die verschijnt in heet, vochtig weer, bij sterk transpireren, wanneer de zweetklieren verstopt raken door bacteriën en dode huidcellen. Het transpiratievocht of zweet kan niet goed wegvloeien en dit veroorzaakt een ontsteking, met als gevolg jeukende rode blaasjes of pukkels met een prikkend of brandend gevoel, vooral op handen, voeten, in de oksels en op de borst. Vooral zwaarlijvige mensen hebben er last van, maar ook baby's en kinderen lopen een vergrote kans; in hun geval ontstaat de huiduitslag op de billen, het gezicht, de borst of de rug. In veel gevallen verdwijnt de uitslag binnen een aantal uren vanzelf. Galbulten zijn echt wat anders! http://www.huidinfo.nl/urticari.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn geen pukkels het zijn kleine doorzichtig witte bultjes een soort muggenbulten, en ik ben totaal niet zwaarlijvig eerder te dun, dus dat is het denk ik niet
Het zou warmteuitslag kunnen zijn. (Als je het ook in de winter had, dan natuurlijk niet). Als het heel erg jeukt, helpt aambeienzalf (Theranal met twee verdovende componenten).
Maar je hebt al betaald voor de dokter (via je basisverzekering), dus check even daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt verdacht veel op zonne allergie: witte blaasjes.
Ga eens na of je het krijgt wanneer je veel in de zon bent geweest. Zo ja, dan is het zeker zonne allergie.
Er zijn gelukkig veel middeltjes op de markt om de jeuk te verzachten. Maar het belangrijkste is: Blijf ermee uit de zon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koelen helpt tegen de jeuk, maar ik zou het dan weer niet met een nat washandje doen, maar met zo'n gel ding dat je in de koelkast of vriezer legt, en dan in een theedoek wikkelen.. Niet krabben in ieder geval, dat verergert de jeuk alleen maar!