als je echt lange tijd oververmoeid bent dan is het belangrijk dat je je grenzen leert kennen. Wat kan je doen dat je vermoeidheid niet te erg word. En wat moet je juist niet doen om je vermoeidheid erger te maken. Het kan handig zijn om dan op te schrijven wat je de dag gedaan hebt en je vermoeidheid een cijfer te geven. Het is wel erg lastig om te ontdekken waar je grenzen liggen en kost veel tijd.
Ik heb er zelf iets van 3 jaar over gedaan(heb ME, is soort van chronisch vermoeidheids syndroom) maar ga nu vrij goed door het leven.

Wat ik vaak ook van mensen hoor is dat bepaalde vitamine pillen slikken ook goed helpt en dan vooral waar veel B12 ik zit.

Neem iig op tijd rust, liefst voordat je je echt moe begint te voelen. En als het echt lang aanhoud laat het dan onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is niet zo maar te zeggen. Er kunnen van allerlei redenen zitten achter je (over)vermoeidheid, zowel psychisch als lichamelijk. Pas als dat duidelijk is, kan worden bekeken hoe lang rust je nodig hebt.

Als je gewoon veel gedaan hebt en daarom wat moe bent, kan een nachtje goed slapen al voldoende zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voldoende slaap in de nachtelijke uren is belangrijk, maar als je lichaam daaraan niet genoeg lijkt te hebben, moet je het daarbij niet laten.

Ga je met de trein naar of van je werk, of kun je met iemand anders carpoolen, dan zijn dat mooie momenten om even je ogen te sluiten.

Heb je op je werk een rustruimte, dan kun je daar twintig tot dertig minuten een dutje doen. Dat is net genoeg om de slaap uit je hoofd te krijgen, waarna je veel geconcentreerder en efficienter bent.
Blijf je langer onder zeil, dan ben je verder weg dan je was en kan zelfs je nachtrust er weer onder gaan lijden.

Wil je de kwaliteit van je slaap verbeteren zodat je beter uitgerust bent, dan zijn er bij de drogist middeltjes te koop die echt werken. Valeriaan is er één van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je oververmoeid bent is het nog altijd het beste om naar je lichaam te luisteren. Ga slapen wanneer je lijf dat aangeeft neem rust wanneer je lichaam hierom vraagt. Wanneer het te lang gaat duren, langer dan een paar dagen ga even langs de huisarts met je klacht. Misschien is er iets aan de hand waardoor je ze verschrikkelijk moe bent.