Kunnen deze klachten door UMTS masten veroorzaakt worden?

Ik heb al sinds een aantal jaar dat ik me steeds slechter begin te voelen, ik heb ook een burn out gehad en stress klachten, ik heb in de loop der jaren rare oogklachten volgens oogarts niks aan de hand, rugklachten, agressief, gedesorienteerd gevoel. (Dokter kan steeds niks vinden), Nu had ik laatst iets over UMTS masten etc. op tv gezien, heb dus een beetje op internet gezocht . nu woon ik (5jaar) 100m van de stokker fabriek vandaan en daar schijnen 5(!) UMTS masten te staan 3 C2000 masten en 2 GSM masten volgens antenneregister.nl.

Kan dit hierdoor komen, want het is allemaal zo onduidelijk of het schadelijk is ofniet.
Want de meeste mensen die er "last" van hebben, die zijn helemaal geobsedeerd door die straling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je kan je door stress verschijnselen heel naar en heel ziek voelen. En het kan ook allerlei klachten geven, die op het eerste gezicht niks met stress te maken hebben, zoals oogklachten, of pijn in je benen of in je rug of wat dan ook.
Dan kan de dokter niks vinden, want er is geen lichamelijke oorzaak, maar een geestelijke oorzaak.

Dan kan je de oorzaak buiten jezelf gaan zoeken en veel mensen doen dat dus ook: stralingen en buitenaardse wezens en geesten.........en noem maar op.

In de meeste gevallen zul je het toch bij jezelf en in jezelf moeten zoeken.
Dat is soms niet makkelijk.
Ik denk dat je meer gebaat bent bij een goede psycholoog, dan bij je onderzoek naar stralingen.
Er is niks mis met het inroepen van hulp als je met klachten zit, waar je zelf niet uit komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Na onderzoek is gebleken dat klachten zoals vermoeidheid, angst, duizeligheid, verhoogde bloeddruk, enz. worden niet veroorzaakt door de masten.

De onderzoekers volgden 44 mensen met allerlei gezondheidsklachten die in de buurt van een GSM- en UMTS-mast wonen.
Ze werden vergeleken met 114 andere personen die geen klachten hadden.
De studie stelde vast dat veel mensen klachten hadden wanneer de GSM-masten niet functioneerden, en omgekeerd geen klachten hadden wanneer ze wel actief waren.
Wanneer aan de deelnemers gezegd werd dat de masten actief waren, namen de klachten toe, ook al functioneerden de masten niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En tòch worden die dingen bij scholen weggehaald omdat bleek dat kinderen hersentumors en kanker kregen. http://www.fitplein.nl/artikel-451/straling-en-kans-op-kanker/
Cryofiel
13 jaar geleden
Er bleek niet dat kinderen tumoren kregen. Dat zijn broodjes aap. De ouders zijn bang. Daarom moeten die masten weg. Als alle ouders ineens bang worden voor gele fietsen, zul je zien dat er een verbod komt om gele fietsen binnen 200 meter van een school te brengen.
Dat je gezondheid door deze masten gesloopt wordt lijkt mij wel 100 % zeker. Ik heb nog niet eerder gehoord dat iemand zo dicht bij zoveel masten woont en dan nog wel met zoveel verschillende soorten straling. Vooral de C2000-mast is een hele kwaaie. In Engeland wordt dat TETRA genoemd.
Helemaal foute frequenties en de politieambtenaren en hulpverleners dragen het mobieltje op hun lichaam.
Op b.v. www.stopumts.nl, www.mileuziektes.nl, www. stralendkind.nl kun je alle informatie vinden om te zien wat voor een pechvogel je bent door zoveel masten in de buurt te hebben. Er zijn inmiddels vele zendmaststudies gepubliceerd die de lange termijn gezondheidsschade aantonen. Een GSM-ondrzoek uit 2003 in Frankrijk door Santini meldt in de buurt van een GSM mast afstand 10-00 meter de volgende klachten: vermoeidheid, iiritaie, hoofdpijn, slaapprobleem, depressiviteit, gevoelens van ongemak, concentratieproblemen, geheugenverlies, huidproblemen, duizeligheid, hartproblemen. Over het algemeen kun je zeggen dat de problemen gerelateerd zijn aan de afstand tot de mast. Dichterbij betekent meer klachten. Andere bekende maststudies zijn de Nailastudie (Duitsland) en de recente Selbitzstudie (Duitsland), gemakkelijk te vinden via google.

Mijn advies: onmiddellijk verhuizen en kijk bij je nieuwe woning goed uit of er zendmasten in de buurt staan. Verder is er ook nog veel apparatuur waar je ziek van kunt worden als je gevoelig er voor bent. Een draadloze telefoon bv (DECT) straalt 24 uur per dag net zoveel als een UMTS-mast(!) Die moet je vervangen door één met een draad, of een ECO-dect nemen - straalt alleen als je belt. Enz.
Groetjes
Frides Laméris, St. Stralingsarm-Nederland, Zuidlaren
frideslameris@gmail.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht heb je iets aan dit lijstje:

Symptomen (letterlijk overgenomen van stichtingEHS.nl):

Sommige mensen zijn elektrogevoelig voor sommige frequenties uit het spectrum van elektromagnetische (EM) velden en vertonen sommige gezondheidsproblemen die kenmerkend zijn voor EHS. Daarom is het lastig om de diagnose EHS te stellen.

De persoon begint vaak met één of enkele klachten die in de ene situatie wel en in een andere omgeving niet optreden.

Mogelijke onmiddellijke effecten:
druk op trommelvlies, oorsuizingen
'brainwave'-gevoel, een ‘dreun' of een 'golf' zoals bij het opsteken van een sigaret,
een licht gevoel in het hoofd.

Mogelijk, na enkele minuten:
duizelig gevoel
sterke oorsuizingen
jeuk in haar
druk onderin de hersenen
opwarming gezichtshuid
irritatie door harde en scherpe geluiden

Mogelijk, na ongeveer een uur:
gedreun in oren, lichte doofheid
hoofdpijn
droge mond
huidirritatie zoals zonnebrandgevoel
slaperigheid
nervositeit
afname geheugenfuncties
hongergevoel

Mogelijk, na enkele uren:
sterke oorsuizingen, meerdere frequenties
sterkere doofheid voor omgevingsgeluiden
huiduitslag, ontwikkeling eczeem
prikkelbaarheid
agressiviteit
problemen met spreken
sterk verminderd concentratievermogen
verslechtering korte-termijn geheugen
sterke slaapdrang, of
slapeloosheid
autistisch gedrag, afgesloten voelen van buitenwereld
overgevoeligheid voor harde geluiden en licht
verhoogde bloeddruk
gezwollen oogleden
droge mond en pijnlijke tong, blaren op tong
sterke hoofdpijn
koude voeten, huiverigheid
griepgevoel
er als een ‘zombie' uit zien en voelen
gevoel van dodelijke vermoeidheid

Mogelijk, na een dag blootstelling:
naast de andere verschijnselen:
grieperig gevoel, acute verkoudheid (geen verkoudheid)
loopneus (binnen een dag weer over)
gezwollen slijmvliezen in neus en keel

Mogelijk, na maanden tot jaren blootstelling:
Persoonlijkheidsverandering
Sociale isolatie
DNA Schade: gezwellen, kankers en tumoren
Veranderde eiwitsynthese

De klachten komen vaak in combinatie voor, als syndroom. De klachten lijken op die van het Chronische Vermoeidheidssyndroom (CVS of ME), Fibromyalgie en burnout.

De relatie tussen stralingsbron(nen) en klachten is specifiek en herhaalbaar. Altijd geldt: als de schadelijke velden worden weggenomen verdwijnen, soms na enige tijd, altijd de klachten.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze hersenen werken met elektro pulsen wat van de zenuwen afkomt. De straling wat een mast uitzend zijn elektromagnetisch. Des de dichter je bij een gsm mast woont des te minder straling krijg je juist. Omdat de mast over je heen zend zeg maar. Je zal meer stralings ervaring oplopen als je met je gsm belt ver van een mast af dan dichterbij, dus ook als je niet belt sta je in het veld.

Dan hebben we de natuurlijke straling nog. Aantrekkingskracht, dit is velen malen sterker dan een umts mast aan kan. Een zondvloed bijv is ook zo een er van.

Nu weet ik niet in hoeverre je doktor er naar heeft gekeken, er kunnen nog veel andere opties zijn van wat oogpijn ed. kan veroorzaken.
Mn vader had er ook een tijd last van en daar is een verhoogde oogboldruk geconstateerd.