Klopt het dat waar geen haar groeit op je lichaam, je ook geen korstjes krijgt?

Of heb ik dat mis? Zijn er plekken waar geen haar groeit, waar je dan wel korsten krijgt? Zoals op plekken waar het onhandig, onhygiënisch of gewoon onpraktisch is?

Ik vraag het mij af, omdat ik het heb gezegd tegen mijn kinderen (van 4, 6 en 9 jaar) en mij nu afvraag of ik ze niet voor sta te liegen....

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik vraag het, omdat ik zelf jaren in de bloemen heb gewerkt en het mij opviel dat op mijn handen bijna geen korstjes groeiden, maar dat het vrij snel dicht was als ik er een snee(tje) had.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de logica van je redenering ontgaat mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder je voet groeien de minste haartjes denk ik, maar ook daar krijg je gewoon korstjes hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt overal op je lichaam haar, op sommige plekken zie je het alleen niet

Antwoorden (4)

overal waar je huid kan beschadigen kan je een korstje krijgen. daar waar haar zit, maar ook waar geen of waar weinig haar zit.

dus je hebt gelogen tegen je kids!!! OHHHH!!! :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op iedere plek op je huid kun je korstjes krijgen.
Als de huid beschadigd is komt er na een tijdje een korstje op. Dat is afgestorven huid en daaronder herstelt de huid zich weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een UFO zie vliegen en ik weet niet anders dan dat ik het heb gezien en ik vertel het aan iemand dan kan ik niet liegen . Het klopt niet maar ik lieg ook niet . Dus je hebt niet gelogen tegen je kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar das geen antwoord op de vraag.
De korstjes die je bedoelt, worden niet veroorzaakt door haartjes. Die hebben er niets mee te maken. Het is de huid die beschadigd. Hieruit komt vocht of bloed, wat stolt. Dit vormt de korst. Het is eigenlijk opgedroogd bloed. Indien je dit van een wond afpulkt en dus vroegtijdig verwijderd, kan je de nieuwe huid beschadigen en het litteken kan minder mooi genezen hierdoor.

De korst is nodig om de wond af te sluiten. Er treed een soort ontsteking in werking wat de roodheid rondom de wond vaak veroorzaakt. Dit hoort ook bij het genezingsproces. Er wordt dan hard gewerkt aan het herstellen van bloedvaatjes zenuwtjes enzv.

Misschien kunnen deze 2 links je ook wat duidelijkheid verschaffen over de werking van de huid.

http://admin2.campaigner.nl/users/arbode/files/87382335-toolbox%20behandelen%20van%20een%20schaafwond.pdf

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/1558-het-genezen-van-een-wond.html