Ik heb een 'beginnende' likdoorn. Zou ik die weg kunnen fijlen met een metaalvijltje?

Ik heb vaak te veel eelt op mijn handen dat ik dan wegvijl met een metaalvijltje.
Zou dit ook kunnen helpen tegen een beginnende likdoorn op de onderkant van mijn voet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Je kunt dagelijks een pleister met vaseline op de likdoorn plakken zodat hij week wordt, dan 's avonds lekker zachtjes opschuren met een gewoon voetenschuursponsje (te verkrijgen bij elke drogist).
Als je dit een aantal dagen volhoudt, verdwijnt je likdoorn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Een likdoorn zie je misschien van buiten maar zit ook gedeeltelijk in je voet. Met een vijltje haal je dus alleen de buitenkant weg. Ga maar naar een pedicure die haalt m je zo weg. Gaat tien keer sneller dan de spulletjes die te krijgen zijn bij de drogist. Je kunt met dat vijltje het eelt eromheen alleen weghalen. Maar dat zit er niet voor niks. Haal je dat weg en dus de beschermlaag van je likdoorn, krijg je alleen nog maar meer last.

Toegevoegd na 8 minuten:
www.fit-voet.nl/likdoorns.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze eruit laten snijden door een pedicure dan heb je er helemaal geen last meer van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een beginnende likdoorn kan je niet met een vijltje weg krijgen.
Best mee naar de pedicure voor het erger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er gewoon een likdoornpleister op met salicylzuur dat verweekt de likdoorn en de huid wordt dan vanzelf weer zacht en soepel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beginnende (nadruk beginnende) likdoorn weg wilt halen moet je dat niet met een vijltje doen. Daarvoor kan hij nu erger worden. Je kan het beste naar de huisarts hiermee gaan.
Als hij er al wel langer zit kan je een pleister met een spul dat de huid zachtmaakt erop doen, en dan elke avond een minuutje vijlen. Dat helpt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kan beter naar de dokter gaan