Wat kan ik tegen ontstekingen in het gezicht doen?

Okee ik geef toe, ik heb geprobeerd een paar puistjes uit te knijpen. Doe ik vaak en gaat altijd goed. Behalve nu, 4 plekken die ik heb uitgeknepen zijn vreselijk ontstoken en ik heb nu dus vier wondjes op m'n gezicht. 1'is groot genoeg om een blauwe plek te lijken , maar de wondjes lijken zelfs een beetje zwart. Ik vind het zoo lelijk en wil er echt graag vanaf , iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.5K

Het beste antwoord

Je hebt de ontsteking waarschijnlijk naar binnen gedrukt tijdens het uitknijpen. Gevolg, een nog grotere ontsteking.

Het beste is er nu vooral vanaf te blijven. Pas als er een witte kop opkomt kun je ze weer uitknijpen. Gebruik een steriel naaldje en prik in de witte kop, dit doet geen pijn. Druk het dan zachtjes uit met een tissue. Daarna met een alcoholoplossing ontsmetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik adviseer je om naar een schoonheidsspecialist te gaan of ijsblokken erop te zetten zodat de roodheid verminderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ook wel eens last van!
Ik probeer er geen crémepjes op te smeren!
Bij mij werkt dat niet.
Ik gebruik meestal zo'n (klei)masker.
Help heel goed bij mij.
Ik gebruik die van dokter van de hoof ofzo iets dergelijks.
Misschien helpt het voor jou ook!
Heel veel succes in ieder geval,
ik weet hoe vervelend/pijnlijk het kan zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super bedankt! Ik heb gelukkig altijd een paar maskertjes op voorraad liggen, dus morgen middag ... :)
Het is belangrijk om direct te desinfecteren met een goed ontsmettingsmiddel.
Niet eenmalig, maar verschillende keren per dag.
Als het niet beter wordt na 2 dagen moet je ermee naar de huisarts om littekens te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou er rekening mee dat er altijd bacteriën op je huid leven, ook op een gezonde huid. Met uitknijpen maak je een wondje waardoor bacteriën naar binnen kunnen dringen met een ontsteking tot gevolg. Je kunt een middel met benzoylperoxide gebruiken om de ontstekingen af te remmen, maar er zijn ook andere middelen. Dat moet je al gauw één of meerdere maanden volhouden. Het is ook de moeite waard om eens te kijken of stoppen met zuivel werkt. In veel gevallen werkt overgevoeligheid voor zuivel acne in de hand. Ook dat moet je langere tijd volhouden voordat je effect ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een huismiddeltje: maak een zalf van knoflookpuree (gewoon bij de suup te koop) met evt. yoghurt en smeer dat op je gezicht als masker of 's nachts. Werkt antibacterieel/ontstekingsremmend en bevordert wondgenezing. Goedkoop en doeltreffend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klei masker op doen. Dat zuigt als ware de puisten leeg en zuivert de huid goed. Ook elke avond goed reinigen en dag en nacht creme op. Niet knijpen! Als je toch zin hebt om ergens in te knijpen, knijp dan in een stress balletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag Ninakenini, heb je echinaforce in huis, dat is een plantaardige antibiotica, je kunt het innemen en je kunt druppels op op de plekken doen, het bijt dan wel erg, maar even door de zure appel heen bijten. Echinaforce is tegen ontstekingen. In een goede dogist wel te koop.

Beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal bij de drogist even een tubetje betadine. dit prikt niet werkt werkt super bij ontstekingen. Helaas is zolang het werkzaam is knalgeel. smeer het dus s'avonds als je gaat slapen op de ontsteking, en poets het weg als je de volgende dag de bewoonde wereld in gaat.