Eet niet teveel vetten en blijf van de chocola af. Tegenwoordig heb je veel middeltjes om ze te verwijderen. Loop eens binnen bij de drogist. Zij kunnen je advies geven over welke middeltjes het beste werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderen: voor op je neus heb je speciale strips, die 'plak' op je neus en haal je even later weer weg, en dan griezel je van wat er allemaal uit je vel is gekomen ;p

Als je echt een zwart puntje ziet, is een zogenaamd comedonenlepeltje handig, verkrijgbaar bij de drogist. Een soort staafje met aan het uiteinde een lepelvormig stukje met een gaatje, dat plaats je over de mee-eter, je drukt, en de rommel uit de mee-eter komt keurig naar buiten.