Kan de ziekte van Pfeiffer terugkomen?

Ik hoorde laatst dat de ziekte va Pfeiffer toch kan terugkomen na het éénmaal gehad te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.7K

Antwoorden (5)

Ja!!!!!!! Het blijft zowiso voor een hele lange tijd in je bloed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het definitief over is, kan je het niet meer krijgen..
Maar het kan lijken alsof het weg is, terwijl het op een laag pitje nog in je zit, en dan weer 'terugkomt'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het virus blijft in je lichaam aanwezig en als je weerstand laag is, kan het weer actief worden.
Als je echt weer actief Pfeiffer hebt, is dat in je bloed te zien. Het zou in jouw geval natuurlijk ook nog wel een terugval kunnen zijn. En dan is er ook nog de mogelijkheid dat je nu CMV hebt, het 'broertje' van Pfeiffer. Maar aangezien er momenteel een hoop mensen ziek zijn, zou ik ook de mogelijkheid niet uitsluiten dat je griep hebt, of een ander virus.
Als je klachten blijft houden, toch maar weer even naar de huisarts. Een gewone griep zou na 2 weken toch wel weer over moeten zijn.
fremar
13 jaar geleden
Zoals je al gelezen hebt blijft Pfeiffer gezellig in je bloed zitten(heb ook pfeiffer gehad) Het kan inderdaad terug komen, alleen je kan geen bloedonderzoek meer laten doen. Dat komt omdat de virus al in je bloed zit en niet meer er uit gaat. Je moet het een beetje zien als een koortslip. Dit komt ook geregeld terug. Pfeiffer niet zo vaak als een koortslip, maar het virus blijft in je bloed zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je blijft het altijd bij je dragen! Of blijvende klachten houden. Ik heb het zelf 11 jaar geleden gekregen en ben nog steeds snel moe en heb veel slaap nodig.

Luister goed naar je lichaam!!