Antibiotica buikgriep

Weet iemand de naam van de antibiotica tegen bacteriële buikgriep? Ik weet dat er geen antibiotica tegen virale buikgriep is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ciprofloxacine, Vancomycine en Norfloxacine zijn antibiotica die bij bacteriële enteritis (buikgriep) gebruikt kunnen worden maar de kans dat ze voorgeschreven worden is minimaal. Het heeft bij een normaal verlopende geen enkele zin en het zijn alledrie middelen die op de 'reservelijst' staan, dwz. dat men door terughoudendheid bij het voorschrijven probeert te voorkomen dat bacteriën er resistent tegen raken.

Bijna altijd gaat acute diarree vanzelf weer over, ook als die door een bacterie is veroorzaakt. Eventueel kun je gezuiverde kool (Norit) nemen of loperamide. Soms komen ook medicijnen tegen misselijkheid en maagzuur van pas. En uiteraard is voldoende drinken aan te raden om de overmaat aan verloren vocht aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Flagyl wordt hier meestal voor gebruikt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan, als er na kweekonderzoek in het lab sprake blijkt te zijn van een anaerobe bacterie maar het is niet het meest gebruikelijke middel.