Een matras moet afgestemd zijn op de gebruiker; een licht iemand heeft een zachtere matras nodig, dan een zwaar iemand.

Een matras moet voldoende ondersteunen. Dit houdt in dat hij zacht genoeg moet zijn, om de glooiingen van het lichaam aan te nemen en hard genoeg, om niet compleet door te zakken.

Per persoon moet dus gekeken welke hardheid meest ideaal is.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik had altijd rugpijn maar sinds 8 jaar heb ik een waterbed en wil'm nooit meer kwijt. Voor mijn rug ideaal !!( Kan je ook op proefslapen )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een waterbed en dat slaapt het fijnst vind ik. Maar dit komt ook grotendeels omdat ik hem al heb sinds dat ik 8 jaar ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag FeatherLight, ik zou naar een winkel gaan en matrassen uitproberen er even op gaan liggen hoe het voelt. Persoonlijk slaap ik het beste op een hard matras, terwijl mijn man die zwaarder is dan ik beter slaapt op een zacht matras. dus ligt aan de persoon wat het beste bij hem of haar past.