Ik krijg veel meer rugpijn als ik met mijn rug recht tegen een rugleuning zit. Hoe kan dit?

Ik krijg dan een enorm brandende pijn, hoe langer ik tegen de rugleuning zit, hoe erger het wordt. Het maakt niet uit of dat de rugleuning van een bank of stoel is. Het zit dan halverwege mijn rug en trekt door naar mijn schouderbladen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Ik ken het helaas ook. Het verhaal hieronder is een theorietje (red; mijn verhaal ;), maar het is altijd goed om hiervoor langs te gaan bij je huisarts! Soms verwijst deze je door naar de fysio, wat enorm helpt. Ook kan er natuurlijk iets totaal anders zijn, want ik ben geen dokter natuurlijk ;)

Het komt bij mij omdat mijn rug lichtelijk scheef is gaan staan door het dragen van te zware schoudertassen. Omdat je rug een lange tijd (misschien wel jaren) een verkeerde houding heeft gehad, is je rug deze verkeerde houding als 'standaard' gaan aanhouden.

Misschien herken je hier wat in. Zou voor de zekerheid bij je huisarts langs gaan als het aanhoudt!
Overigens begint mijn rug nu gelukkig wel bij te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet je leeftijd niet, maar met rugpijn kan je best niet blijven rondlopen. Het kan vele oorzaken hebben.
Laat het zeker controleren bij de huisarts.