slechte adem na dieet?

mijn vader volgt een koolhydraat-arm dieet en sindsdien stinkt zijn adem. wat kan hij er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ken ik mijn moeder volgt ook een koolhydraat-arm dieet en heeft ook stinkende adem. Bij haar werd het na een tijdje wel wat minder.

Het beste antwoord

Mooi, het werkt dus! Jammer genoeg is een vieze adem een bijwerking van koolhydraatbeperkte diëten. De mond zo fris mogelijk houden door tanden poetsen en zo af en toe een laurierdropje (zonder suiker) willen nog weleens helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

(koolhydraatvrij dieet Atkins en Dr Frank.)

De eerste veertien dagen van het Atkins dieet volg je het introductiedieet. Het in ketose (vetverbranding) komen van je lichaam is het belangrijkste in deze periode. In deze periode eet je dan ook maximaal 20 gram koolhydraten per dag. Dit maximale aantal koolhydraten zit in de groenten die toegestaan zijn tijdens deze periode.

Wel mag je onbeperkte hoeveelheden vet en eiwitten eten, zoals kip, vlees kaas, boter en eieren. Doordat je lichaam geen koolhydraten toegediend krijgt om te verbranden begint het al snel, naast de aangeboden vetten die veel energie geven, de opgeslagen vetreserves te verbranden, de zgn. ketose komt op gang. In deze periode kun je dat merken door je urine te testen met Ketostix.

Zodra je in ketose komt, merk je dat aan veranderingen in je lichaam. Behalve dat je gaat afvallen, verdwijnt ook het hongergevoel. Ook kan het voor komen dat je door de afscheiding van ketonen uit je lichaam een slechte adem krijgt.

Je kunt dit enigszins verminderen door suikervrije kauwgum te gebruiken en veel water te drinken.
Voor aanvang van deze fase adviseert Dr. Atkins een bezoek te brengen aan een dokter, om de startwaarden van je bloeddruk en cholesterol te laten bepalen.

Hiernaast adviseert dr. Atkins om gedurende het hele dieet (lees leefwijze) voedingssupplementen te gebruiken. Het gebruik van voedingssupplementen geeft een extra impuls aan je nieuwe leefwijze, maar vangt ook een eventueel tekort op van vitamines, mineralen en antioxidanten die kunnen ontstaan door het weglaten van sommige voedingsmiddelen uit je dieet....

Mondwater gebruiken en tandenpoetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. ik hoop dat het lukt! +