Ik heb een aantal weken erg last van m'n pols.. Als ik m'n pols knak zit er in het midden een harde bult die heel er pijn doet. Wat kan dit zijn??

De pijn trekt ook door naar mijn hand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je toevallig veel achter de computer zit en het is je muishand, dan kan het mogelijk iets van RSI zijn. Ik zou naar de huisarts gaan voor zekerheid.
Het kan ook een soort ontsteking zijn.
13 jaar geleden
Kan een peesprobleem zijn, of een botprobleem, of een ontsteking - de enige die dat kan bekijken is je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisarts of fysiotherapeut kan uitsluitsel geven over wat er aan de hand is (letterlijk).

Als ik het zo hoor is het een ontstoken pees of een probleem met je carpale band. Irritatie/ontsteking van het kraakbeen of het gewricht kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ganglion misschien?

Een ganglion is een omkapselde holte die gevuld is met geelachtige glijstof. Het ganglion ontstaat vanuit het gewrichtskapsel of vanuit een peesschede. Het komt het meest voor aan de pols..

ik heb er ook 1 aan mijn pols (iets meer naar de zijkant) en weet uit ervaring dat het soms wel wat pijnlijk kan zijn (drukt op pees en/of zenuw) door je hand kan trekken of even tijdelijk kracht verlies in de hand.
die van mij heeft zijn ups en downs (letterlijk en figuurlijk) maar maakt me het leven niet zuur dus het mag blijven. nu is ie máánden onzichtbaar, en soms is 't weer even duidelijk aanwezig. het kan dan ook knakken (de rest er omheen dan)
een soort van pop-up bultje eigenlijk