het lijkt me verstandiger om je ogen dan goed uit te spoelen met lauw water. Melk word toegepast wanneer je bijv. Een brandende chemische stof hebt opgedronken. Dan is het verstandig om heel veel melk te drinken. Maar bij twijfel kun je natuurlijk ook altijd je huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een etsende stof in uw oog is gekomen, moet u uw oog minstens tien minuten direct grondig spoelen met lauw kraanwater (niet te warm, want heet water etst ook). Nog beter is uw hoofd in een bak lauw water te stoppen. Trek uw oogleden goed uit elkaar en beweeg uw hoofd heen en weer.

Een andere manier is uw hoofd onder de kraan te houden en in de straal te kijken, hoe moeilijk het ook is. U kunt ook een lege, schone fles vullen met lauw water en die leeggieten in uw oog. Als u na het spoelen nog steeds pijn heeft, kom dan naar de praktijk om uw oog te laten controleren.