Waarom wordt ik benauwd wanneer ik een slok alcohol neem?

Bij t eerste slokje alcohol (bier of wijn) wordt ik altijd even benauwd en dat is ook zo weer weg, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Het verdunt je bloed! Dus kan zijn dat jou lichaam dat daar zo op reageert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de reaktie van je lichaam op een heftige stof, waarschijnlijk had/heb je dat ook met het eerste trekje van een sigaret.Vergelijk het met je reaktie op bijv. plotseling koud water uit de douche.