is dit een routineoperatie? Hoe groot zijn de risico's

sinds 3 maanden krijg ik fysiotherapie voor mijn knie.
Volgens de therapeut is de binnenkant van de knieschijf niet glad en kan dit operatief verholpen worden(afschaven)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Aan elke operatie zitten risico's. Echter deze operatie is een lichte ingreep in vergelijking tot andere zwaardere operaties. Tevens worden er zeer veel van dit soort operaties uitgevoerd zodat door ervaring het risico nog verder wordt beperkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de operatie vaak wordt uitgevoerd, dan is er bij de orthopeed routine. Mogelijk wordt de operatie met de ruggeprik verdoving gedaan waardoor je de stof voor algehele narcose niet in je lijf krijgt. Kan langdurige vermoeidheid geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heet chondropathie van de patella en idd is het afschrapen de ingreep die hiervoor wordt gebruikt erg effectief en een relatief kleine ingreep. Aan iedere operatie zitten risico's maar daarom staan er ook de juiste professionele mensen op een ok