als ik mijn ogen sluit word ik duizelig,hoe kan dat?

als ik mijn ogen sluit, krijg ik het gevoel dat ik duizelig wordt, als ik lig niet...
en als ik mijn ogen weer open is het direct over..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K
Kimath
13 jaar geleden
Als ik mijn ogen dicht doe, ga ik wiebelen en kan ik moeilijk mijn evenwicht houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat bedoel ik niet, echt duizelig alsof je net rondjes gedraaid hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga x naar je huisarts?
Kimath
13 jaar geleden
@menjy Dat gevoel ken ik niet.
Is dit pas sinds kort? of heb je dit al langer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dit sinds zomer 2010 toen ik in een draaimolen ging
waar ik beter niet in kon gaan, ik heb verder nooit alcohol gedronken
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb dat ook als ik mijn ogen sluit en of ik nou zit, lig, of sta ik word in ben in alle gevallen duizilig. ik ben ook al bij de huisarts geweest, maar zij herkent het niet. bij het zoeken op google wat het kan zijn kwam ik op deze site. Wie herkent het ook en weet wat het kan zijn?

Het beste antwoord

Je schrijft dat je "het gevoel" hebt dat je duizelig wordt, en niet dat je duizelig wordt. Dat kan een heel verschil zijn. Ik herken het een beetje, want ik heb het weleens onder de douche, als ik mijn haren was. Dat doe ik meestal met mijn ogen dicht ;-)

Het vreemde bij mij is, dat als ik vergeet dat ik duizelig kan worden ik niet duizelig wordt. En als ik er wel aan denk, krijg ik het gevoel van duizelig worden.
Het kan dus zijn dat je er wat op gespitst bent, en dat het inbeelding is.

Als je toch het gevoel hebt, dat er iets niet helemaal klopt, of dat je er echt last van hebt, moet je het gewoon eens aan de huisarts vragen. Met een paar simpele vragen, en b.v. een klein bloedonderzoekje, weet hij snel genoeg of er iets aan de hand is of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hjeb het gevoel dat alles draait, maar alks ik mijn ogen open is het BAM weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zou er op kunnen duiden, dat je toch alleen maar het gevoel hebt dat je duizelig bent, en het niet echt bent. Want duizelig zijn heeft niet zoveel te maken met ogen dicht en open doen. Maar ik ben heel voorzichtig hoor! Alleen je huisarts kan daar echt zinnige dingen over zeggen, en ik niet.
Waarom bel je je huisarts niet eens even op met je vraag?
Als hij het nodig vindt dat je ook even langskomt, dan zegt hij dat wel. Alle huisartsen hebben een telefonisch spreekuur, en dan zitten ze aan de telefoon voor jou.