Hoe kom ik van mijn ''Slik angst"af?

Ik krijg bijvoorbeeld een paracetamol niet door mijn keel. Heeft er iemand tips om dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken mezelf hierin, ben benieuwd of iemand tips heeft. Ik probeerde laatst eens uit of het wel wou lukken met wat zuivel, in mijn geval yoghurt. Maar nog bleef dat pilletje in mijn mond. Ook door de midden breken o.i.d. werkt bij mij niet. Ik ben bang dat het pilletje blijft hangen. Wat hoogstwaarschijnlijk niet zal gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt niet als slik angst. Je eet en drinkt wel, neem ik aan. Je kwijlt niet? Dan heb je geen slik angst maar is het ws meer geretareerd aan bepaalde dingen. Dan is het zaak om per 'ding' te kijken hoe je het weg krijgt. Paracetamol kun je oplossen in water. Andere dingen kun je misschien verstoppen in vla. Alternatieven ipv dat wat je moet slikken. Pillen zijn er bv ook vaak in druppels. Hoop dat je er wat aan hebt... Sterkte
MissBiggie
13 jaar geleden
Hmm, ik heb wel eens gehoord dat de combinatie zuivel en paracetamol ook niet goed is. Heb altijd geleerd dat je dat niet met melk ofzo moet innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar had ik nog niet eerder van gehoord MissBiggie, gelukkig was het geen paracetamol dat ik toen probeerde in te nemen samen met mijn yoghurt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gewone paracetamol moet je ook helemaal niet zo doorslikken, die kleeft vast aan je slijmvliezen.
Altijd oplossen in een klein beetje water, en daarna nog een flinke scheut water drinken. Bovendien werkt ie sneller als ie al opgelost is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol moet je niet oplossen in water voor hem in t nemen. Die moet uiteen vallen in je maag!! Dan werkt hij het beste.

Het beste antwoord

tips allerlei vind je op de onderstaande link
de apotheker kan je zeker goed helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Los em eens op in een beetje water. Dat slikt misschien makkelijker door. Of probeer paracetamol in capsulevorm. Die zijn langwerpig van vorm, dat slikt ook makkelijker door dan die ronde.
13 jaar geleden
ik heb dat probleem ook een heel tijd gehad, ibuprofen ging wel goed vanwege het zoete laagje, als ik toch een paracetamol nam deed ik er vaak iets op (klein beetje suiker), of de paracetamol ergens in (plakje kaas).
zo kun je eerst proberen dingen zo snel mogelijk door te slikken,later kun je het dan ook zonder extra :)
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg mijn medicijnen ook nooit echt makkelijk weg, niet zozeer om de vorm of het laagje, maar het zat gewoon tussen mijn oren. Wat ik nu doe ik heel hard wiebelen met met vingers, alsof ik piano speel. Omdat je dan heel druk daarmee bent, heb je geen aandacht meer voor het pilletje en slik je hem zo weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed helpt bij slikken is je hoofd naar voren doen, niet naar achteren! Probeer het maar eens !! Het werkt echt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud ben je ? Ik ben nu 15 maar toen ik 9 was ofzo kreeg ik nooit een medicijn door me keel bleef altijd vast zitten en dat smaakte natuurlijk vies. Een paracetamol kun je door midden breken zelfs door vieren 1\4 gaat zo door je keel hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nu 16