N vraag over de pijn in me rug ( zie beschrijving )

Ik heb een holle onderrug,heb nu fysiotherapie om me spieren erin sterker te maken. Maar nu heb ik zoveel pijn dat doortrekt in me heup en linkerbeen..zou er wat aan de hand kunnen zijn of hoef ik me nergens zorgen over te maken..iemand tips help me!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk je met lichamelijke klachten niet bij GV moet zijn, maar bij een huisarts.

Het beste antwoord

Net als mijn voorganger klinkt bekend,
Na verschillende fysiotherapie geprobeerd te hebben heb ik nu een hele goeie gevonden.
Hij heeft mij een fitness bal mee gegeven en dat werkt ECHT heel goed. Ik geef toe het gaat langzaam maar de pijn wordt echt minder.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word nu geholpen door medicijnen & lettende op me houding! Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Volgende keer als je er bent even aankaarten bij de fysio. De symptomen die jij beschrijft kan van alles zijn. Vaak denken mensen dat als de rugpijn doortrekt naar een been, het meteen een hernia is of zo. Maar dat hoeft helemaal niet. Ook bij de bekende lage rugpijn (meestal aan één kant) kan de pijn uitstralen naar het been, zonder dat er sprake is van een aandoening als bijvoorbeeld hernia. De fysiotherapeut kan testjes uitvoeren, om dingen uit te sluiten. Maar dat heeft hij/zij wellicht al gedaan, zonder er expliciet bij te vertellen waarom hij bepaalde dingen deed. Volgende keer als je weer bij de fysiotherapeut bent, gewoon vertellen dat de pijn doortrekt naar je heup en linkerbeen en dat je je daar zorgen overmaakt, dan kan hij misschien nog wat aanvullende testen doen en je hopelijk geruststellen. Duur het nog lang voor je weer een afspraak bij de fysio hebt, dam gewoon even bellen als je je zorgen blijft maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje dat ga ik zeker doen!!
Herkenbaar.

Mijn dokter zei het al:
Holle rug en verkeerde houding.

Daar heb jij dus fysiotherapie voor.
Waardoor al die spieren die je dus al die tijd verkeerd hebt gebruikt, nu op de goede manier aan het werk gezet worden.
En dat doet zeer!

Natuurlijk wel doorgeven aan de fysio, want misschien zijn de huidige oefeningen nog even net iets te veel van het goede.