Iemand tips voor een holle rug ( lees beschrijving)

Ik heb last van een holle rug..het doet heel veel pijn..ik volg fysio ervoor om me spieren in me onderrug sterker te maken..maar ik heb zoveel pijn...iemand nog tips voor de pijn/holle rug probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien is mensendieck een idee? Dat is een soort fysio, maar dit is een therapie die zich vooral richt op je houding. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krijg je ook oefening om je buikspieren te verstevigen?

deze kan je ook thuis doen. stevige buikspieren kunnen een holle rug verminderen en de spanning in de rug verminderen door deze deels op te vangen.

geen schoeisel met hakken dragen omdat hierdoor je rug neigt holler te gaan staan.

bij pijn is een warmte lamp verlichtend, maar ook de warmte van een zonnebank kan verlichting geven. (gebruik deze wel verantwoord)

niet te lang staan, maar tussendoor ook de rug ontlasten met zitten. op je houding letten (mensendieck therapie is hierop gericht)

als je lang zit ervoor zorgen dat de stoel of bank de juiste en voldoende steun geeft.

een pijnstiller kan ook werken, maar hou rekening met het risico dat je snel voorbij kan gaan aan de signalen die je rug geeft waardoor je het kan gaan forceren en een averechts effect krijgt.

sterkte, ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden voor je klachten!