mijn oor zit verstopt, ik ben erg verkouden en het is alleen als ik van een hoog gelegen gebied naar een lager gebied ga. hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je verkouden bent, zitten je neus en bijholtes verstopt. Deze staan in verbinding met je oor. Als je neus dus verstopt is, is het vrij moeilijk deze "open" te maken. Hiervoor moet je eerst je neus en bijholtes vrijmaken.

Gebruik een neusspray, neusbidet of stoom het lekker open, en probeer daarna met gaap of slik beweging je oor op en te krijgen. Lukt dit niet kan je ze ook nog "klaren". Je pakt dan je neus vast, knijpt hem dicht, en blaast in je neus. Hierdoor "ploppen" je oren weer open.

Succes ermee en beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bijholtes zijn duidelijk verstopt, rechts meer dan links. Ik zou zoveel mogelijk blijven stomen, en zoveel mogelijk trachten je neus "open" te houden. Zoals je zegt, je kan niet even naar een huisarts. Neem elke dag 2 asprines, liefst ibuprofen, (niet langer dan een paar dagen!!) zo voorkom je waarschijnlijk dat je ontstekingen krijgt zoals voorhoofdholteontsteking of bijholte ontsteking. Ga wel zo snel mogelijk naar je huisarts!
Dat komt door het verschil in luchtdruk, het verkouden herken ik niet. Met een verstopt oor, kauwgum nemen en veel slikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt door een arts zo nodig ook nog laten nakijken of er vocht achter je trommelvlies aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonnebloemolie erin gooien. het werkt echt en et is niet slecht. Wel even een rot gevoel maar is snel over moet je gewoon voor slapengaan doen en dan een watje erin zodat het er niet uitloopt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de holtes in je hoofd zitten waarschijnlijk verstopt of zijn vernauwd.
het drukverschil bij hoogtes en laagtes worden normaal opgevangen door de holtes die met elkaar in verbinding staan. doordat dit nu moeilijk(er) is voel je druk op je oor.

een neusspray met fysiologisch zout kan de oplossing zijn
(verkrijgbaar bij etos, kruitvat maar ook de supermarkten)
lees even op de verpakken binnen hoeveel dagen er verbetering moet zijn.

raadpleeg anders je huisarts. verstopte oren kunnen oa zorgen voor duizeligheid, en vastzittend slijm voor ontsteking van bijholtes. voorkomen is beter dan genezen :)

succes!!