De laser in een muis is hetzelfde licht als je afstandsbediening, of een rode zichtbare led. De enige soorten straling die slecht voor je zijn zijn microgolf stralingen zoals rontgen en andere hoogfrequente straling. Daar komt de lichtstralen van een muis absoluut niet bij in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee maar als je er echt mee zit is er ook en muis met draad daar zit geen laser in maar en sort rond balletje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, anders zou dit in nederland beslist niet verkocht mogen worden. Het is maar een heel zwakke rode laserdiode, een beetje te vergelijken met die van een cd speler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van een CD-speler is toch nog sterker dacht ik? Bij een CD-speler heb je een waarschuwing voor de laser, op een lasermuis dacht ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een CD-laser is veel sterker inderdaad, daarvan kun je onmiddellijk blind raken. Maar het is toch een klasse I, omdat hij bij normaal gebruik nooit in je oog kan schijnen. Bij een muis is dit anders, en daarom is het een klasse II (of misschien ook nog I omdat hij zo zwak is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lasermuis wordt zo genoemd omdat het mode is. feitelijk is het helemaal geen laser, maar een rode hi-power led met smalle lichtbundel. Er zit ook geen laser certificaat bij een lasermuis. En ook het bekende stickertje zit er niet op. Als het een echte laser was, dan zou dat verplicht zijn. Ik heb echte showlasers en animatielasers, als ik die stil zet dan komt daar toch wel even een wat andere straal uit. Die techniek zit ook heel anders in elkaar. Een cd laser is wel een laser.
Als je een bundel hebt die wijd uitloopt als je op je hand schijnt, niet gevaarlijk. Je krijgt dan hoogstens een tijdelijke vlek voor je ogen, net als van in een gloeilamp kijken.

Als het een klein puntje blijft, kun je eventueel oogschade oplopen als je minutenlang in je pupil blijft schijnen.

Bij normaal gebruik is een laser van een muis echter veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laser is niet meer dan een geconcentreerde straal licht. Er zitten geen electro-magnetische golven of andere straling bij voor zover ik weet.