ik ben een meisje van 13 en ik heb een genante vraag: ik heb veel last van afscheiding, hoe kun je dat verhelpen?????? snelle reactie plz!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dit altijd bij t gebruik vn antibiotica... Heb altijd wel daktarin klaarliggen vanwege de schimmelinfecties zoals nu. En veel afscheiding kun je ook normaal hebben. Als het stinkt of edn andere kleur heeft, dan maar naar de HA. Want normale afscheiding is meeeestal geurloos.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is niets genants aan hoor, we hebben allemáál afscheiding. Afscheiding genant vinden is zoiets als het genant vinden als je borsten krijgt; het hoort er gewoon bij.

Antwoorden (7)

Aangezien je 13 bent zou het wel eens kunnen dat je menstruatie er aan zit te komen , afscheiding is niet te verhelpen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is normaal! Dat hoor je te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet met zeep wassen, het is voldoende de schaamstreek onder de douche met lauw water af te spoelen en deppend af te drogen.

Het is niet bewezen dat inlegkruisjes en nylon slipjes de afscheiding erger maken. Toch wordt vaak geadviseerd katoenen slipjes te dragen en geen inlegkruisjes te gebruiken. Dat voorkomt een 'broeierig' klimaat, waarin schimmels en bacteriën zich thuisvoelen.

Krab bij jeuk zo min mogelijk. Het tere weefsel rond de vagina beschadigt gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niet jeukt, stinkt of een rare kleur heeft ipv wit is dit normaal In andere gevallen naar de huisarts want fan kan het een schimmelinfectie of SOA zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SOA? Dit kind is 13......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus? Je kent de jeugd van tegenwoordig zeker niet?
Ik vind het ook niet normaal maar het gebeurt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar geef ik Minimini gelijk in hoor. Sommige kinderen van 13 dénken niet eens aan seks. Maar er zijn er ook die al seks hébben. Bij een vraag als deze is het geen goed idee om ervan uit te gaan dat de vraagstelster in de eerste categorie valt. Zeker omdat onwetendheid toch al vaak een probleem is bij de kinderen die vroeg met seks beginnen.
Dit is normaal. De 1 heeft het meer dan de ander.. Kan met de puberteit te maken hebben en dat je ongesteld gaat worden.
Om jezelf niet teveel te bevuilen zou je inlegkruisjes kunnen dragen.
De kans is groot dat het wel minder wordt hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit! met zeep wassen, dit haalt je hele zuurgraad naar beneden en kan je klachten alleen maar verergeren. Gebruik bijvoorbeeld Lactacid, dit huid je zuurgraad op peil, en zo heb je minder last van afscheiding. Bij mij werkt het prima, vooral rond je menstruatie, die er denk ik aan zit te komen bij jou, gezien je leeftijd. Het maakt ook nog eens dat je je lekker fris voelt. Je hebt er doekjes van, zeepemuslie en vloeistof. Succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ow...en je kan het bij elke drogist halen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt beter helemaal geen zeep gebruiken, óók geen lactacyd. Lactacyd en dergelijke 'intiemzeep' zorgt er ook voor dat de balans van de vagina wordt verstoord. Daardoor krijg je geurtjes als je het een keer niet gebruikt, waardoor je weer denkt: aha, blijkbaar moet ik het gebruiken om dat te voorkomen. En weer een verpakking verkocht... Probeer het maar eens een maandje niet te gebruiken. Wedden dat je afscheiding - na aanvankelijke toename - mínder wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het 1 of 2x voor mijn menstruatie, en daarna, om "resten' weg te spoelen, verder niet. Je moet deze dingen niet aan de lopende band gebruiken! Hierin heb je gelijk SuzyQ....maar af en toe kan het absoluut geen kwaad. Mensen die dit dagelijks doen, krijgen wel dat probleem en raad ik ook ten zeerste af! Het is niet voor dagelijks gebruik!
Veel afscheiding is inderdaad niet erg leuk en niet erg fris voor jezelf. Maar wel normaal. Je schrijft dat je veel last hebt van "veel" afscheiding, wat is veel?

Je moet je vagina minstens 1x per dag wassen, met lauw water. GEEN zeep en ik adviseer ook geen andere producten die wel voor je vagina bedoeld zijn. Gewoon lauw water en ALLEEN water.

Je bent nog jong, dus maak je geen zorgen. Het wordt vanzelf minder. Maar alle vrouwen hebben last van afscheiding.

Hou wel in je achterhoofd; is je afscheiding geel? Dan is het niet goed? Stink het? Ook niet goed.
Witte afscheiding is prima, ook als het wat veel is. Maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel voor je antwoord, veel, nou ja witte plekken. ik vind het gewoon erg.
het ruikt natuurlijk niet heel fris. het stinkt af en toe, maar het is gewoon wit en juikt niet.... dus dank je wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de liefhebbers hier eventueel nog een goed middeltje!! http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Bioclin-multi-gyn-acti-gel/P/3194604