Is keelpijn besmettelijk?

Hoe groot is de kans dat ik degene die ik zoen ook keelpijn bezorg..?
Heb sinds gister keelpijn, geen ontsteking of opgezette lymfeklieren maar wel last van, hoe besmettelijk is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (3)

Erg groot! Als die ander ook maar een klein beetje minder weerstand heeft, heb je hem zo besmet.
Maar daarvoor hoef je niet eens te zoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan pfeiffer zijn, dat is zeer besmettelijk.
Maar ook gewoon keelpijn veroorzaakt door een verkoudheid, waarmee je iemand dus verkouden kan maken volgens mij.

Toegevoegd na 48 seconden:
Als diegene die je zoent nooit pfeiffer heeft gehad en een laag weerstand heeft, dan kan ze er wel ziek van worden ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keelpijn kent verschillende oorzaken. Meestal is een ontsteking de boosdoener, maar ook irritaties in de keel kunnen zorgen voor keelpijn. Keelpijn is besmettelijk. Zodra iemand met keelpijn gaat hoesten, verspreiden er vochtdruppeltjes in de lucht die de ziekteverwekker bevatten. Je kunt besmet worden door het inademen van deze vochtdruppeltjes.