Wat helpt goed tegen vocht afdrijven in het lichaam?

Medicijnen daarvoor heb ik geprobeerd & werkt niet goed.
(weet iemand iets natuurlijk, met kruiden ofz?)

Toegevoegd na 2 minuten:
en waar kan je het ergens kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

peterselie
MedicinaalKruidenthee van peterselie kan worden gebruikt als diureticum. Het verhoogt de afscheiding van urine door het afremmen van de Na+/K+-ATPase- pomp in de nieren. Hierdoor wordt de afscheiding van water en natrium versterkt en tezelfdertijd de absorptie van kalium verhoogd.[bron?] Cherokee Indianen gebruiken het als tonic ter versteviging van de urineblaas.
Chinese en Duitse herboristen raden deze thee aan tegen hoge bloeddruk[bron?] en het wordt gebruikt als menstruatieopwekkend middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

bleekselderij eten, en eventueel langs acupuncturist die heeft punten voor vochtafdrijving

klinkt gek, maar drink je genoeg ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sporten... goed zweten.
Of keiheet badderen.. heerlijk, maar je zweet je daarna nog wel even 2* nat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel drinken en dat klinkt gek maar het helpt heel goed.Om het niet te vergeten drink ik iedere keer als ik heb geplast 200 ml water.Mijn enkels zijn weer dun dus het helpt echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lindebloesemthee drinken. Het is nog lekker ook ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen de gebruikelijke voedingsmiddelen zijn aardappels en zilvervliesrijst prima vochtafdrijvers. Verder is het belangrijk om voldoende te drinken, zorgen dat je stoelgang in orde is, en het gebruik van zout te matigen. Zie verder de tips van de andere antwoorders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
m,n vrouw drinkt er groene thee voor, volgens haar werkt dat prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ananas en cranberry's werken perfect!