Waneer is buikpijn iets ergs?

Ik heb zomaar pds... Nooit onderzoeke gehad. Hij drukte alleen in de maagstreek en ik schreeuwde het uit van de pijn. Diagnose: PDS
Maar waneer is iets erg en waneer moet je toch maar even naar een arts met buikpijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was toch bij een arts? Of wie drukte anders in je maagstreek??
Ga anders zeker even langs de dokter, die weet er meer van.

Antwoorden (2)

Als je twijfelt zou ik gewoon even langs een arts gaan.

Hij kan je twijfels wegnemen, ben je daar ook meteen vanaf ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ze vinden mij noggal een aansteller naar mn gevoel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moetje serieus blijven en nog eens aangeven dat je het egt meent en graag wilt weten wat het is omdat je je er vaak zorgen over maakt.
Wie heeft die diagnose dan gesteld?
Als dat je dokter was dan zal die ook wel verteld hebben wat je moet doen.

PDS kenmerkt zich met name door problemen met de ontlasting (diarree of juist verstopping) en buikpijn. Het is geen ernstige aandoening, maar mensen kunnen er wel veel klachten van hebben. Vaak ontstaan of verergeren klachten in periodes van stress of drukte. De klachten kunnen ook een tijd lang helemaal verdwijnen. Er zijn echter ook mensen die continu last hebben van klachten die veroorzaakt worden door PDS.

Hier vind je alle informatie en kun je ook vragen stellen:
http://www.mlds.nl/ziekten/38/pds-prikkelbare-darm-syndroom/

Hier staan ook nog wat mogelijke behandelingen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/20729-prikkelbare-darm-syndroom-pds.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewl:)