hoe kan het dat ik met mijn ene oog veel donkerder zie dan met mijn andere( 's avonds)

als ik nu naar buiten kijk met een oog open dan zie ik met mijn linker oog veel donkerder dan met mijn rechter ( domker in kamer)hier heb ik altijd last van. weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook wel is last van!

Antwoorden (6)

Ik weet niet of het kan, maar misschien ben je aan 1 oog nachtblind? Of kleurenblind aan 1 oog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft iedereen ;p

Volgends mij gewoon ter compensatie van elkaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je ene pupil niet ver genoeg open gaat.
Je pupillen worden kleiner of groter al naar gelang het aanwezige licht en dat wordt natuurlijk gedaan door een spiertje en soms doen spieren niet (meer) wat we van ze verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plat gezegd; wil je uit je bubbel; eat chocolat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook. Ook overdag. Met mijn linkeroog zie ik donkerder. Ik heb wel een sterke bijziendheid en mijn oog was in het verleden lui. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Ik heb dit altijd al gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk of beide pupillen even groot zijn en zo niet, dan even een huisarts naar laten kijken.