mijn vriendin heeft erg last van eczeem! Ze heeft echt al alles gebrobeert! Wie weet het absolute wondermidddel??

Toegevoegd na 12 minuten:
Ze heeft atopische eczeem, ik zal ook even benoemen wat ze al wel heeft geprobeerd:
-Koe product vrij dieet
-dermatoloog
-acupuntuur
-homeopathie
etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het heel naar voor haar en wens haar veel sterkte in het zoeken naar verlichting en genezing. Mijn vriendin heeft destijd, dat is alweer jaren geleden flink te kampen gehad met verschillende eczeem plekken, soms
met periodes dat grote delen van jaar hele lijf bedekt waren. Ze is er uiteindelijk vanaf gekomen met natuurlijke middelen. Maar soms was een alopatisch middel nou eenmaal even nodig. Het genas echter daarmee niet.
Net als in de antwoorden van anderen is genoemd, niet opgeven met het vinden van een oplossing en veel succes daarmee!

Antwoorden (38)

Volgens mij heb je verschillende soorten eczeem. En kunnen er ook verschillende oorzaken zijn. Psoriasis wordt ook wel eens eczeem genoemd. Waarom laat je je niet doorverwijzen naar een dermatoloog? Dan weet je precies wat het is, en kun je gericht naar middelen gaan zoeken. Sterkte (en niet teveel krabben hoor) Zegt deze psoriasis-muts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dermatoloog staat al in het lijstje met geprobeerde dingen.
Er is geen wondermiddel. Als het constitutioneel eczeem is, blijft het altijd terugkomen. Soms heb je er járen geen last van, en dan komt het weer een tijdje terug. Als ik jouw vriendin was, zou ik even naar de huisarts gaan en kijken wat hij/zij er van zegt. Er zijn wel zalfjes, die redelijk tot goed helpen. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso naar de dokter/dermatoloog gaan.

Wat bij mij erg helpt is zeep en shampoo zonder 'Sodium Laureth Sulfate'. SLS kan heel irriterend werken en zit bijna in elke zeep of shampoo. Dit soort zeep zal het eczeem op zich niet minder maken maar de huid zal waarschijnlijk wel minder rood zijn, minder jeuken etc.

Je kan dit vinden bij o.a. de Tuinen, ook de Lush heen één zeepje zonder SLS en op internet is ook wel wat te vinden.

Toegevoegd na 57 seconden:
'heen' moet uiteraard 'heeft' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eczeem en schimmelinfecties willen nog wel eens over gaan door 1 dag in de week overdag niet te eten. Gewoon tot het avondeten, alleen drinken (koffie, thee, water, etc).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja? Ben jij dr. Pilder ofzo... hoe kom je erbij dat schimmelinfecties overgaan door 1 dag in de week niet te eten? Whoehahahahaha, mag ik een teiltje?
Ik heb dat ook gehad. In het ziekenhuis wisten ze het ook niet. Toen heb ik bioresonantie therapie gedaan en dat heeft goed geholpen. Google maar eens op bioresonantie therapie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel soorten eczeem en veel soorten oorzaken.
Heeft ze al eens een koemelkvrij dieet geprobeerd? Probeer dit dan eens voor 1 of 2 maanden, wellicht helpt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huisarts tezamen met een dermatoloog weet een middel. Een wondermiddel.. Dat is er niet omdat elk soort eczeem een andere oorzaak heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hormoon zalf, eet letterlijk het eczeem op! Werkt echt top! Ik hoef het ook maar 1 keer in de maand te gebruiken!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nestosyl of Cardiflor??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is cardiflor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.purelijfkracht.nl/cardiflor_forte
Je vriendin kan het beste naar de huisarts gaan om een doorverwijzing te vragen voor een dermatoloog.

Wat wel een beetje schijnt te helpen tegen eczeem: zonlicht (regelmatig een zonnebankje nemen), zout water (in de zee zwemmen is nu lastig; je kan Dode Zeezout kopen en daar een bad van nemen), deppen met Molkosan van Dr. Vogel. Dat is heel zure melkwei die de huid op natuurlijke wijze ontsmet. Verder zou je de huid kunnen insmeren met homeopathische creme bioforce, da's een vette zalf op basis van puur natuurlijke ingredienten.

Geen zeep gebruiken! Oppassen met bodylotions en cremes. Maar ook even bekijken of er stress in het spel is. Sommige mensen krijgen eczeem als ze overwerkt of chronisch gestresst zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit antwoord zou je wat moeten doen "datdachtikal"
ik heb verschillende dingen geprobeerd
hydrocortison creme (hormoonzalf)
dit heeft bij mij een jaar lang gewerkt

tegenwoordig gebruik ik vaseline lanette creme FNA om de houd vettig te houden (dit te houden). bij een dunne/ruwe huid krijgen ziektes meer grip, zorg ervoor dat de huid vettig is en voldoende vocht bevat (minimaal 2 liter water per dag drinken en zo min mogelijk alcohol want dit verbruikt veel water).

ook kan je cremor lanette pch gebruiken om na het douchen te gebruiken nadat je body scrub gebruikt hebt aangezien douchen de huid uitdroogt en dit middel voorkomt dat er veel vocht aan de omgeving word afgegeven, niet gebruiken bij het sporten want na mijn beleving gaat dit middel steken als het met zout water(zweet) in aanraking komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb mijn hele leven eczeem en ik ontdekte ook via iemand dit wondermiddel.
Topicorte 2,5mg krijg je alleen via de huisarts maar jeetje het werkt echt ik hoop op je vriendin sucses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt honing er op opsmeren. Het werkt echt, wel bij een goed winkel kopen en niet bij de ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze al dr. Fish geprobeerd een therapie waarbij kleine visjes alle huidschilfertjes opeten schijnts ook te helpen bij eczeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er wel eens over lichttherapie gesproken, dat moet met de dermatoloog besproken worden.
baden in zout water kan ook helpen.
het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de klachten te verminderen: weinig zeep gebruiken, niet te warm douche/baden en zeker niet te lang, want dit droogt de huid erg uit. Smeren met een vette plantaardige olie. Beste is teunisbloemolie. Deze is vrij duur maar kan eventueel gemengd worden met bijvoorbeeld olijf of amandelolie. Inwendig kunnen capsules met teunisbloemolie een goed effect hebben (zie link)

Het absolute wondermiddel bestond voor mijn kleine nichtje wel. Zij had extreem veel last van eczeem. Daarom mocht ze een keer per jaar naar de kalkbaden van Pamukkale in Turkije. Of het de kalkbaden waren, de zon, de rust of de combinatie...... het werkte perfect.
Alleen was het maar van korte duur. Als ze weer thuis was kwamen de klachten langzaam weer terug.
Ze kreeg Pamukkale-reis trouwens vergoed door de ziektekostenverzekeraar, een jaar of 7 geleden. Geen idee of ze dit nog doen. Het is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook zoiets gehad, niks hielp. Toen ik een week in spanje in de zee heb gezwommen , was het weg & het is nooit meer teruggekomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies,bij mij ook maar wel paar keer achter elkaar naar zee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zee is heel heilzaam voor de huid, mijn vriendin had vroeger veel huidproblemen heeft er altijd veel baat bij gehad, en wil onder andere daarom altijd op vakanties naar bestemmingen waarbij zwemmen in zee op het programma stond. Ik weet niet of het alleen het zout is, en denk zelf aan een combinatie met ook jodium en veel ionen in het water en ik de lucht.
Ik had ook jaren eczeem bij knie en enkel,geen zalf hielp.Werd ook gek van smeren en smeren en eindelijk heeft mij zee en zon geholpen,moet je wel elke jaar naar lekkere warme land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo ongeveer van mijn geboorte tot pakweg mijn veertiende min of meer een surfpak gedragen van eczeem, en alles geprobeerd om er af te komen, maar niets hielp.

Pas toen ik beduidend minder vaak ging douchen, met beduidend kouder water (niet koud hoor, maar 35-36 graden) en vooral GEEN zeep (alleen zeep- en parfumvrij) had IK in elk geval mijn wondermiddel gevonden.

Al die dingen bleken de kwaal alleen maar enorm te verergeren (met de zeep voorop) en sindsdien heb ik eigenlijk nooit meer dan een hele enkel plekje in elleboog of knieholte gehad.

In elk geval is het heel eenvoudig uit te proberen of jou eczeem daar ook zo sterk van verbetert - al kan ik me haast niet voorstellen dat de dermatoloog dat ook niet sterk heeft aangeraden. In elk geval werkt het zéker beter dan acupunctuur en homeopathie ; die doen sowieso niks als je er niet in gelooft. Koemelk uit je dieet laten heeft alleen zin als dat ook echt de oorzaak van het eczeem iis. Helpt dat niet, dan is dat ook de oorzaak niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik voor dergelijke aandoeningen "Zilverwater" het werkt perfect . En niet alleen tegen schimmels maar dit is een bacteriendoder bij uitstek. Ook bij beginnende keelpijn hiermee gorgelen, en het probleem is snel opgelost. Lees verschillende informatie in de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een stesel bad dat kan je kopen in de supermarkt dat is een poeder en dat word gebruikt om hemden stijf te maken is iets ouderwets maar help wel goed .warm bad doe er wat in los op en ga er in .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste medicijn is naar de zee. wel met zout water.. ik vind dat namelijk omdat ik al jaren last heb gehad van eczeem en mijn dochtertje heeft dat nu ook. nu nam mijn moeder haar om het jaar mee naar curacao en natuurlijk naar de zee daar. en gelijk is alles weg. ze is hier in NL onder controle bij een dermatoloog maar ik heb het gevoel en ik zie dat het niet helpt en denk dat die mensen maar wat geven. hier gebruikt ze 3 medicijnen terwijl ze daar niet eens 1 moet gebruiken. ligt ook aan het klimaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel ikzelf heb eczeem.
Dishydrotisch eczeem , wel te verstaan.
Ik heb samen met mijn dermatoloog naar een middel gezocht ...en na een tiental jaren heb ik de juiste formule , met slechts een heel klein beetje corticoïde stoffen , dus absoluut niet agressief en ik doe slechts en klein lekje op mijn washandje , na het wassen .
Door de kleine hoeveelheid corticoîde stoffen heb ik ook geen last meer van huidverdunning.
Wat zeker ook helpt is de buitenlucht : wanneer ik op reis ben in Africa of ik ga kamperen met het tentje , heb ik totaal geen eczeem.
ik vermoed ook dat zeewater helpt.
De zalf die ik heb is niet commercieel en wordt speciaal voor mij bereid. Ik heb wel de formule : als ik een seintje krijg mail ik die wel door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker hard krabben, werkt echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lichaamssappen willen meestal wel goed helpen...
smeer wat op je lip en wrijf goed uit....
Je zal zien dat het eczeem snel verdwijnt...

En mocht dat niet helpen hard krabben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens langs bij een fytotherapeut (=kruidengeneeskundige), mocht je dat nog niet gedaan hebben. Mijn vriendin is op die manier geweldig van haar huidaandoening geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staan zoveel antwoorden dat ik niet weet of deze al genoemd is. Maar brandnetel thee helpt. Dit zuivert je bloed. Dus je wordt van binnenuit gezuiverd. Eczeem schijnt vanuit d lever te ontstaan. dus mariadistel kan ook helpen dit ondersteund de lever

Toegevoegd na 1 uur:
wat trouwens ook goed helpt is dode zeezout body lotion. verkrijgbaar bij natuurwinkels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandnetel wordt ook in de fytotherapie voorgeschreven bij huidaandoeningen.
Mijn +je voor dit antwoord.
sorry, maar ze zal ermee moeten leren leven.
Je kan het alleen verzachten, door vaseline en koelzalf te gaan gebruiken, zo min mogelijk stress te zien hebben, dan kan het verzachten, maar helaas het zit in je genen als je atopische hebt.
sterkte en maak vooral iedereen duidelijk dat het NIET besmettelijk is maar wel een ramp voor haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo je ziet en leest, zeer veel antwoorden, enorm veel oorzaken, en verschrikkelijk veel oplossingen.
Ieder mens is verschillend, ieder mens is uniek, dus luister naar je lichaam.
Het komt bijna altijd van binnen uit, dus goede voeding is heel belangrijk, en laat de natuur een handje helpen, baat het niet het schaad ook niet.
Denk daarbij aan de bijen, wat die produceren, het bekendste is honing, maar wel eens van koninginnegelei gehoord, of pollen, een ander woord voor stuifmeel, en propolis, waar ze zichzelf mee beschermen tegen vreemde indringers.
Zo heb je ook propolis zalf, en wat dacht je van het wonder van de natuur pure aloe vera, begin bij het begin, je lichaam van binnen uit reinigen.
Ik adviseer en verkoop deze producten al 30 jaar met verbluffende resultaten, ga eens googelen onder propolis, stuifmeel, aloë vera.
De producten eisen enige uitleg, het zijn geen wondermiddelen voor iedereen, niet zondermeer mee beginnen zonder kennis, dan stop je na 1week, en dat zou heel jammer zijn, natuurmiddelen altijd voor lange tijd gebruiken op de juiste manier, voor het gewenste resultaat, kennis in deze is heel belangrijk.
Dus vraag erna bestudeer het, zodat je weet wat je eet.
Geef nooit op want het gaat om je eigen lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boegembalsem!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is ECHT wonderzalf en niet alleen voor brandwonden maar ook voor eczeem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze balsem is heel geschikt om de huid van mensen die chemo/bestraling hebben ondergaan, te behandelen. En als behandeling van jeuk als gevolg van gordelroos, psoriasis, eczeem. Maar Boegembalsem is ook een natuurlijke aftersun. Boegem balsem bestaat als algemeen huidproduct, uit vaseline, sesamolie en zonnebloemolie. http://www.boegemgezondheidszorg.nl/
Rooibos thee uit de reformwinkel is pas een wondermiddel. Het helpt tegen de klachten van eczeem zoals bultjes en vooral voor jeuk, als het koud wordt aangebracht met watjes, washandje of warm in de vorm van thee. Het is wennen aan de smaak, maar helpt vrijwel meteen(het is bewezen kijk maar op google). Rooibos thee uit de supermarkt zou ik niet aanraden, omdat het vaak met een smaakje extra aan is toegevoegd. De thee is goedkoper dan allerlei creme's bij elkaar. Ook goed voor als je niet kan slapen, diaree door voedsel allerlei, je kan het zelfs gebruiken als spoeling als je jeuk op de hoofdhuid hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een aloe vera (soort cactus)
snij de bladeren open en breng het sap direct (dik) aan.
2x per dag herhalen.. binnen een paar dagen resultaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insmeren met vocht van aloe vera plant. De bladeren kun je soms kopen bij natuurvoedingswinkels. Werkt echt als wondermiddel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het absolute wondermiddel is 'Wonderpotje'
Het zit in een licht roze bakje en het is heel goed voor je huis! Of het nou een puistje is,of eczeem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had als kind ook heel erg eczeem, en heb heel veel testen ondergaan maar niet hielp. In het WKZ (onderdeel van het UMC) heb ik ook testen gedaan, en ik kreeg teerzalf mee. ook wel zinkzal genoemd. het werkt uitstekend, maar het brand wel ontzettend, voor de rest is naar de zee gaan ook heel erg goed. in een zoute zee, de middellandse zee. Wel doet die zalf zeer en moet je hem op recept krijgen. ook doet het heel erg pijn net zoals die zee, maar het is gewoon even tanden op elkaar, en het word steeds minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus heeft sinds een paar jaar last van haar huid (jeukaanvallen met uitslag over haar gehele lichaam). Dokters kunnen niets doen; alleen wat lapmiddelen voorschrijven.
Ze eet nu sinds een paar maanden voor 80 % biologisch/ vegetarisch en heeft geen echte aanvallen meer gehad.
Misschien een idee voor je vriendin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het absolute wondermiddel is pas bekend als de eventueel onderliggende allergie bekend is.
Een soort wondermiddel is prednison, maar dat heeft veel bijwerkingen omdat het je afweer (deels) lam legt.
Daarom is het uitzoeken welk allergeen de reactie opwekt van essentieel belang.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ook bij constitutioneel eczeem werkt dit paardenmiddel.
Het mag echter alleen gedurende korte perioden en onder specialistische controle toegepast worden.
Oorspronkelijk is het een bijnierschorshormoon
(corticosteroiden) maar ze vallen ook onder de categorie
stresshormoon.
Je lichaam heeft voor noodgevallen een aantal hormonen "klaarliggen" als adrenaline, corticosteroiden en endorfinen, zodat je in noodgevallen kunt vluchten, vechten en nauwelijks pijn voelt.
Dat gaat echter zeer ten koste van je gezondheid, omdat een overlevingspakket dient voor noodsituaties, andere dingen blijven dan (letterlijk) liggen.
Ik weet wel dat constitutioneel eczeem reageert op stresssituaties, het vlamt dan meer op.
Het is dus zaak stressvormende factoren uit je leven te halen en te pogen meer van de dingen te genieten.
Voor je gekwelde vriendin kun je dus letterlijk een deel van de therapie betekenen, begrip en medeleven ontspant
en ontstresst.
Leidt wel de aandacht van het probleem af, de stress die de bezorgdheid veroorzaakt houdt het probleem juist mede in stand.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat kan helpen, indien je partner daar voor open staat is Hypnotherapie.