je hebt dan je spieren te lang achter elkaar belast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spierkramp is het onwillekeurig plotseling pijnlijk samentrekken van de vezels van spieren. Normaal gesproken is een deel van de vezels van een spier in rust, terwijl een ander deel zich samentrekt, en wordt het rusten en actief zijn van spiervezels afgewisseld.

Kramp kan verschillende oorzaken hebben, zoals zware belasting van de spieren tijdens sporten, een verkeerde zithouding, een tekort aan magnesium, calcium, zout of glucose, dehydratie, te sterke afkoeling van de spieren (bijv. bij zwemmers), ziekte of vergiftiging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de kramp "opheffen" door je voet in tegengestelde richting te trekken. Dan trek je de kramp er als het ware weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spieren verzuren. Na het sporten goed uitlopen en veel water drinken. Plus heb je kramp tijdens t slapen, leg een zeepje in je bed. Klinkt erg vreemd maar helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
hoe kan een zeepje helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap ik ook niet, maar heb het vaker gehoord! "+"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook geprobeerd, dat zeepje in bed, maar het heeft bij mij nooit geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en moet dat zeepje dan ook echt onder je been liggen of gewoon in bed ergens aan je voeteneind, ook ik heb veel kramp en dat komt door de aanwezige spataderen