Is pijn in de knieën normaal?

Ik ben 16, en soms heb ik pijn in mijn knieën. Bijvoorbeeld bij het buigen van mijn knieën en daarna weer rechtopstaan. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Je groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad groei
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja iedereen heeft altijd pijn aan de knieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh? en waar maak je dat uit op?
definiër pijn..
Als je knie knakt tijdens het buigen dan zitten ze gewoon een beetje vast, en hoor je het kraakbeen..
Dit is niet meer dan normaal, en dit heeft bijna iedereen.
Gewoon lekker rekken en strekken, en geen gekke dingen doen!

Als je het hebt over hevige pijn(scheuten), dan kan je altijd langs de dokter gaan; gewoon 'voor het geval dat'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook... :S
Maar ik ben 13, telkens na het buigen, als ik rechtop ga staan, dan heb ik pijn op mijn knie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo gek vanwege het harde groeien in de puberteit. Als je de volgende keer bij je huisarts komt, meldt het hem even. Kan hij kijken of het binnen de marge valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond die leeftijd had ik ook erg pijn in m'n knieen. Ik ben ermee naar de dokter geweest en ik moest één of twee keer per dag koelen met ijs en regelmatig met een ontspannen knie mijn knieschijf een tijdje heen en weer wiebelen met mijn hand. Eerlijk gezegd had ik niet het gevoel dat dat nut had. Maar uiteindelijk is het gewoon overgegaan en ik heb er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het beste wat er is, ik heb er nu ook last van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over het algemeen is het niet normaal tenzij het een oorzaak heeft die bij je ontwikkeling hoort (groeipijn dus)

maar omdat niemand hier met zekerheid kan vertellen of beweren dat dit bij jou ook het geval is lijkt het me verstandig hiermee de huisarts te bezoeken.

er zijn namelijk talloze oorzaken waarvan je last van je knieeren kan krijgen.

wil je het echt zeker weten wat het is moet je toch even naar de dokter.

succes!