Wat helpt goed tegen spierpijn?

Ik heb gisteren nogal fanatiek gesport, en nu heb ik aardig wat spierpijn, vooral in mijn bovenbenen. Kan ik iets doen om hier sneller van af te komen? Creme, oefeningen of dergelijke.

Ik heb nog een druk weekend voor de boeg, en het zou fijn zijn als ik niet zo strompelde :p

13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede warming up (met strek oefeningen) voor het sporten helpt vaak heel veel, maar daar is het nu al te laat voor.

Het beste antwoord

Uiteindelijk helpt maar één ding en dat is rust. Je lichaam is zich aan het herstellen en kan dat prima zelf. Door je rustig te houden, kan je lichaam zich op het herstel richten.
Tijgerbalsem etc. Kan de symptomen wel een beetje onderdrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Als ik spierpijn heb rek en strek ik die spieren. Voelt voor mij in ieder geval wat losser en fijner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
bedankt, zal het eens proberen :)
Tijgerbalsem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In bad gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vervelent.
een warm bad of douche doet wonderen, tijger balsem ook.
gemiddelde spierpijn is op de 2e dag het ergst.
paracetamol en douche of bad helpt je het weekend door. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijgerbalsem inmasseren, spieren warmhouden en blijven bewegen (niet te overmatig)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig van die shakes dat spieren beter helpt te herstellen. Spierpijn is juist goed dan weet je tenminste dat je goes getraines hebt. heerlijk gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hersteltraining
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiwitten...... En als je spieren weer warm zijn neemt de pijn ook wel wat af. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie allemaal goeie tips.. Erg vriendelijk van iedereen.. Maar als je er echt snel vanaf wilt komen zou je toch echt iets vervelenders moeten ondergaan als een warme douche.. Namelijk een ijskoude douche.. Rede : doordat je benen koud gemaakt worden zal jouw lichaam daar op natuurlijke wijze op reageren door veel bloed naar je benen te pompen om het weer op natuurlijke temp te krijgen.. Conclusie : betere bloedsomloop in de benen waardoor de spierherstel word bevordert.. Mvg ex sportinstructeur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*In beweging blijven, niet te veel natuurlijk.
*Warmte d.m.v. kersenpittenzak, bad/douche, midalgan creme.
*Pijnstilling d.m.v. paracetamol
*Massage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het sporten de spieren die te zwaar belast zijn insmeren met jenever. Goed insmeren daarna heb je bijna geen spierpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiwitten is idd voor herstel ... Die zetten zich om in aminozuren die verantwoordelijk zijn voor spierherstel.... Dus nog beter ... Neem vloeibare aminozuren. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken dat doe ik ook altijd en dan is het zo over.