Ik heb al een paar weken last van veel snot uit een neusgat en er zit al een paar keer bloed bij, wat kan dat zijn?

Wanneer moet ik de huisarts inschakelen? Kan het door de langdurige kou komen? Ik ben niet verkouden, maar iedere ochtend zit een neusgat vol. Soms als ik snuit of pulk zit er bloed bij. Is dat normaal en na hoe lang moet het stoppen?

33.8K

Het beste antwoord

Als het snot zo goed als kleurloos is kan het een lokale virale ontsteking van het slijmvlies zijn, waarschijnlijk een bijholte, al dan niet als restverschijnsel van een verkoudheid. Is het snot troebel en groen of donkergeel dan is het eerder een bacteriële ontsteking. Het kan een allergie zijn maar dan zou je eerder snot uit beide neusgaten kunnen verwachten. Dat is meestal waterdun. Neusbloedinkjes treden makkelijk op bij ontstoken slijmvliezen, zeker als je ook pulkt. Daar zou ik me maar niet al te druk over maken. Je kunt het nog een of twee weken aanzien maar als je last blijft houden of je ongerust maakt kun je beter contact met je huisarts opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
bedankt Kees

Andere antwoorden (3)

Dit kan idd komen door het weer, verder kan het geen kwaad.
Ik heb er zelf ook weleens last, zeker met koud en droog weer, gaat ook wel weer over, niks erg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iedere ochtend "veel snot uit een neusgat en er zit regelmatig bloed bij ".

Bij mij is het een kwestie van allergie.
Heb je je daar al eens op laten testen?

Hooikoorts (dat zal nu niet)
Huisstofmijt ( dat is heel aannemelijk)

Daardoor krijg je overgevoelige slijmvliezen.

Die slijmvliezen kunnen ook wel ontsteken door andere oorzaken, zoals verkoudheid. Dat hoeft niet een ernstige verkoudheid te zijn, maar net genoeg om 's nachts te zorgen voor een verstopte neus.
Die wordt dan in de ochtend wakker, met snot enzo.
Niks abnormaals.

Als je het precies wilt weten: HUP naar de dokter,
voor een test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slaap je met de verwarming aan! Dit kan ook een aantal klachten veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Fiederiek, de elzen en hazelaars bloeien al volop, en met het zachtere weer dat eraan komt zullen sommige grassen ook snel gaan bloeien.
De haarvaatjes in je neus zijn erg dun, dus er hoeft niet veel te gebeuren voor een bloeding. Als je dit vaker hebt en lang zou ik naar de huisarts gaan om er naar laten te kijken