wat zijn de nadelen van het gebruik van anabolen?

wil graag gespierder worden d.m.v. anabolen, maar zijn alle geruchten waar? zoals je geslachtsdelen krimpen etc.
verslaafd raken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

Als je anabolen slikt kunnen ze op allerlei spieren inwerken; je kunt zware biceps krijgen maar ook een dikke kringspier in je anus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkeerd gebruik van steroïden kan zorgen voor:

Acne
Ontwikkeling van borsten (gynaecomastie) door oestrogeenvorming
Levertumoren, Levercirrose en geelzucht kunnen optreden (vooral bij een overdosis van orale steroïden, die twee keer door de lever komen bij inname)
Pijn in maag – en darmkanaal en mogelijke bloedingen
Vergroting van de prostaat bij mannen (moeilijkheden bij urineren, sommige ‘anabole sporters' hebben sondes nodig om te urineren)
Optreding van ‘striemen’ in de huid door de fenomenaal snel groeiende spiermassa
Opgezwollen gezicht door vasthouden van water (problemen in de osmoseregeling)
Vergrote kans op hartaandoeningen
Hoge bloeddruk en afname van de goede cholesterol
Nierziektes en nierstenen
Bij mannen kunnen testikels tijdelijk een kleinere vorm aannemen indien er geen voorzorg voor wordt getroffen (proviron, pregnyl)
Bij mannen verhoogt het de kans op impotentie.
Stoornissen in de bloedstolling (tromboses)
Kans op cataract

Bij "normaal" gebruik zijn er weinig tot geen negatieve effecten.
Je penis krimpt niet :-)
De verslaving aan anabolen is meer een verlaving aan groeien. De anabolen op zich zijn niet verslavend, de drang om te groeien kan dat wel zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Troep. En je wordt er nog agressief van, ook.

Fysieke bijwerkingen
Mannen – Ondanks dat anabole steroïden zijn afgeleid van een mannelijk hormoon, kunnen mannen na inname “vrouwelijker” worden. Dit gaat gepaard met een afname in seksuele activiteit. De mogelijke bijwerkingen op een rijtje:

- Verminderde hoeveelheid sperma
- Impotentie
- Ontwikkelen van borsten
- Krimpen van testikels
- Pijn bij urineren

Vrouwen- Door inname van anabole steroïden worden vrouwen vaak mannelijker. Daarnaast kunnen de volgende bijwerkingen optreden:

- Toename van gezichtsbeharing
- Lagere stem
- Afname borstenomvang
- Verandering van menstruatiecyclus

Bij constant gebruik van steroïden kunnen de volgende bijwerking optreden voor zowel mannen als vrouwen. Dit varieert van kleine onzichtbare tot levensbedreigende aandoeningen:
- Acne
- Opgeblazen gevoel
- Toename in gewicht
- Bloedstollingziekten
- Leverschade
- Vroegtijdige hartaanvallen en beroertes
- Hoger cholesterol
- Zwakkere pezen

Specifieke gevaren voor jongeren
Door het gebruik van de prestatieverhogende middelen kan de ontwikkeling van opgroeiende jongeren ernstig worden verstoord. De steroïden zorgen ervoor dat de botten niet meer groeien, waardoor de jongeren kleiner blijven dan ze eigenlijk zouden worden.

Zijn Anabole Steroïden verslavend?
Uit recent onderzoek blijkt dat lange termijn gebruikers en misbruikers de klassieke symptomen van verslaving vertonen. Zij hunkeren naar meer, kunnen moeilijk stoppen en krijgen last van ontwenningsverschijnselen. Nadat frequente gebruikers van anabole steroïden stoppen met innemen, treden ontwenningsverschijnselen die pas weer verdwijnen na een nieuwe inname. Stoppen met anabole steroïden is daardoor minder eenvoudig dan het lijkt. Verkoop en gebruik van anabole steroïden is daarom illegaal in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de nadelen van anabolen zijn alle bijwerkingen die deze stof heeft. het is namelijk niet natuurlijk om dit spul te gebruiken zonder medische reden.
(je word immers niet geboren met een ampul serioden in je kont)

de bijwerkingen:

Anabolen veroorzaken vierhonderd keer meer bijwerkingen dan alle medicijnen bij elkaar!
(pak aan)

Duidelijk is dat de categorie psychische bijwerkingen het meeste voorkomt: agressie, depressie, onrust, slaapstoornissen, stemmingswisselingen en ontwenningsverschijnselen vormen de hoofdmoot van de klachten van dopinggebruikers. Op de tweede plaats komt acne, op de derde plaats de seksuele bijwerkingen, zoals impotentie en de verkleining van de testikels.

De meest voorkomende bijwerkingen bij vrouwelijke gebruikers - die overigens vijf procent van de totale gebruikersgroep vormden - waren onregelmatige menstruatie, haargroei in het gezicht, verlaging van de stem en vergroting van de clitoris.

Ook uit de tekst:
Kennelijk ben je tussen de 18 en de 25 het meest vatbaar voor de verleiding van spierversterkers. (dit kan je voor jezelf wel nagaan)

het is dus beter regelmatig te sporten, je goed te laten begeleiden, je eetpatroon aan te passen op je training (eiwitjes, koolhydraten)
de sportschool bied hier uitstekende mogelijkheden in (persoonlijk advies, persoonlijk trainingsschema, persoonlijk dieet)

als je de niet te weerstane drang hebt wat onnatuurlijks in je lichaam te pompen kan je je bij de sportschool laten informeren over weight gainers.

wil je echt mega snel de breedte in kan ik je de volgende tip geven: koop het pakje op de foto