Wat kan er hier aan de hand zijn? zie uitleg.

Ik ben voel me niet lekker en snap niet wat er aan de hand is. Herkent iemand de volgende symptomen:
- koorts
- kramp in je buik (in het gebied van je maag)
- geen eetlust
- als je teveel doet krijg je hooftpijn

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, ik heb de ziekte van pfeiffer 2 jaar terug gehad. Kan dit het zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit klinkt als influenza (griep)
Dit heeft iedereen zo'n beetje gehad de afgelopen tijd.
Veel hebben het rond de kerst of met oud op nieuw gehad nu ben jij aan de beurt (:
Helaas, want het voelt niet als griep, daarom snap ik dat je eraan twijfelt..
Je voelt je gewoon heel belabberd.
Maar hebt niet echt het gevoel van misselijk zijn of braken.
Tip; heel goed uitzieken!
Blijf lekker thuis, onder een dekentje, laat je verwennen (: als die mogelijkheid er is.
Probeer een beschuitje of wat crackers te eten, drink veel water! of thee.
En neem echt voldoende rust, ga overdag eventjes slapen. Niet te lang, dat is dan weer schadelijk voor je nachtrust.
En niets zo vervelend als onrustig slapen.
Mocht je toch echt twijfelen of als er meer klachten bij komen of verergeren.
Gewoon even je huisarts bellen, die heeft er verstand van.
Misschien loop je met wat anders rond dan is het zonde om daar te lang mee te wachten.
Beterschap en take care of yourself!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je mag 6 tot 8 paracetamols per dag van 500mg.
Dat is om de koorts een beetje naar beneden te halen.
Let wel, daardoor lijkt het alsof je je eigenlijk heel prima voelt! Maar niet onderschatten, zodra de paracetamol begint uit werken weet je weer waarom je thuis zit ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt me meer de griep. Die heerst op het moment. Kijk even of je een paracetamol mag. Dat zorg ervoor dat je je niet zo beroerd voelt. En niet teveel doen. Je lichaam heeft even alle energie nodig om weer beter te worden.
Bankzitten, deken om je heen, tijdschriften, bekertje bouillon, potje thee, rustig aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem brandnetel thee, vies, maar zuivert bloed (Y)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je Mexicaans-griep?
Dit zijn de symptomen:
* Koorts, hoger dan 38 graden
* Hoesten, niezen
* koude rillingen
* zere, droge keel
* loopneus
* spierpijn
* hoofdpijn
* vermoeidheid
* Soms: diarree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar een huisarts.

want het kan zijn griep (wat nu heerst), een verstopping van je darmen, iets verkeerds gegeten enz.